anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av anaby - 22 mars 2012 22:27

Snälla L-O och pappa åkte ner med en höbal ikväll   Jag får INTE lyfta och greja med något tungt än så länge....tyvärr finns det en "bråckrisk" efter min operation...så den här gången stog jag över. Tur att man har snälla "anhöriga" som hjälper till när man inte är iordning  TUSEN TACK FÖR HJÄLPEN!!!

Mvh anaby  

Av anaby - 22 mars 2012 17:17

Jag tog mitt pick och pack och gick ner till stallet glad i hågen att få rida lite idag. Och när jag kommer ner möter jag ÖVERSVÄMNING utanför vindskyddet   Men suck och stånk och stön!!! Det var HELT vattentäckt. Så för att kunna göra iordning T överhuvudtaget....tog jag snörakan och skottkärran och började skyffla vatten. Fick bort allt efter 7-8 proppfulla skottkärror. Gjorde även några vallar av halm/skit för att försöka stoppa vattnet så gott det gick...för stunden 

Idag hade jag egentligen tänkt fota T och vårt "röda set" men luften gick liksom bara ur mig när jag såg allt vatten....jag blev så otroligt less  Tar det imorgon istället!!! 

När det värsta var avklarat blev det ridtur. Det blåste rätt rejält idag...men T verkade vara rätt så lugn så jag "tog tjuren vid hornen" och bestämde mig för att rida ut en sväng idag  Ja, jag vet att jag inte är iordning 

Skrittade först några varv inne i hagen...T var lugn...OK!! DÅ RED VI UT!!!

Det gick jättebra  Han var ju pigg så klart eftersom han vilat i 3 veckor...men han lyssnade bra på både rösten, handen och skänkeln....INGET hopp, stuts eller rodeoaktigt alls  Träffade inte så många människor efter vägen heller..kändes skönt. Från början kände jag att jag spände mig en del...visste ju inte hur "tokig" han skulle vara  Men eftersom han var så lugn kunde jag slappna av och bara njuta av ridturen  Lite snubbel blev det på vissa ställen..dock tror jag att det mest berodde på att vägen är väldigt mjuk på vissa ställen så hovarna sjunker ner mer...jag försökte gå i mitten där det var bäst underlag. Det funkade riktigt bra!!

Landade hemma i stallet igen efter ca 20 min och kände mig helt ok i kroppen  Skönt!!! Det blir samma ridtur imorgon och sedan endast kortare ridturer under lördag och söndag i hagen. Tror att det blir lagom för min kropp T fick lunch medans jag "skottade" bort vatten för kung och fosterland  och byggde ännu FLER vallar....

Krattade vid höhäcken och tog bort...och hann med att mocka hage + vindskydd innan Fredrik kom ner för att hjälpa mig med vattnet. Han fick även hjälpa mig att göra några "gångar" i isen med spättet så att vattnet rinner undan bättre. Så helt ok ut när jag gick motför när jag kom....det samlas en hel del vatten men förhoppningsvis rinner det undan en del nu tills imorgon. Bara att hålla tummarna!!! Om det blir sol i några dagar så kommer det här vattnet att torka upp i en "grisblink" 

 Här kommer en film på eländet..när jag har sanerat...det såg MYCKET värre ut när jag kom ner till stallet:



Och några kort:



Vid grinden.


 


Det känns OTROLIGT SKÖNT att bädden har klarat sig!! Det är bara lite blött precis i mitten längst fram...har dock inte tagit bort det utan det får ligga kvar tills allt torkat upp.


              Vem har sagt att det är lätt när våren kommer  Återstår att se om T har låtit bli mina vallar tills imorgon 


Nu har jag landat hemma och ska snart börja med middagen!!! Ev. ska vi rulla in en höbal ikväll eller imorgon. Men någon av dagarna...har bara 1 hösäck var att fylla på med nämligen  


Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby     

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards