anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Underbara häst!!!

Av anaby - 23 mars 2012 20:00

Jag tog mig en prommis ner till stallet efter lunch. T har full koll på NÄR jag rundar hörnet på huset och går nerför backen   Min lilla plutt  Idag hummade han riktigt, riktigt mycket!!! Tyckte nog att det var trevligt med en skrittur på vägen igår skulle jag tro 

Började med att göra iordning honom för ridtur på en gång jag kom ner till stallet. Han har BÖRJAT FÄLLA PÄLS nu under veckan  Måste komma ihåg att ta ner Furminatorn imorgon!!! Tänkte filma lite när jag använder den så att ni får se hur otroligt bra den är   

Den här veckan har vi varit "röda" ...eller min jacka är mer åt det cerisa hållet  Men det närmaste röd jag kan komma....måste hitta en RÖD jacka framöver...det här går inte 



Min fina "stora bruna"  I sitt nya röda rundsydda pannband från www.kyro.blogg.se. Är mycket nöjd med det  


     


Och en liten film:



Sedan var vi på väg mot kyrkan:



Det gick fina fisken!!! Han var ännu lugnare idag...hur nu det var möjligt  Det enda jag kan "klaga" på idag är att eftersom underlaget är lite mjukt så sjunker hovarna ner lite ojämt så han snubblar till emellanåt. Dock mindre idag motför igår!!! Jag försöker hålla mig mitt på vägen där det är "bättre" underlag. Träffade endast på några hundägare idag så det var relativt lite folk idag med 

Jo, en rolig grej måste jag berätta också  När vi ridit förbi det röda huset som ligger några 100 meter från stallet GAL TUPPEN!!! T har tyckt att tuppen är ganska läskig  Han hör ju att det låter men förstår INTE vad det är  Idag när tuppen gol blev han så snopen att han bara tvärstannade och hoppade rätt upp  Stog sedan stilla och vände sig om till mig för att fråga: VAD VAR DET DÄR?? Fick en hästgodis och sedan var vi på väg igen utan problem  Sedan hann vi nog 50 meter innan tuppen gol igen  Då såg jag T klippte lite med öronen för att konstatera att nu lät DEN DÄR igen  Blir nog jättebra när han vant sig vid tuppen  Annars var ridturen riktigt, riktigt trevlig....han sköter sig så bra min häst  Jag har inte fått ont efter ridturen trots att jag gick från 5 min till 20 min direkt. Känns bra!!! Blir dock såna här skritturer för oss fram till efter påsk. Jag kommer att utöka dem eftersom men någon trav kommer det inte att bli förrän efter påsk. Detta beror på att jag måste få tid på mig...T skulle gärna trava en hel del redan nu om han fick 

                    Min stora underbara häst 


Har pratat med en hel del folk idag både efter vägen och i stallet. Såna dagar är trevliga 

T fick lunch när vi kom tillbaka efter ridningen och jag passade på att kolla på muggen...hur den ser ut...vill gärna ha koll så att det INTE blossar upp igen!!!


   


Det ser riktigt bra ut!! Tycker att t.o.m pälsen där det varit rosa ser mycket bättre ut redan nu 


Idag har jag fyllt på vatten själv!! Med hink...fast jag tog bara halva hinken och gick 2 ggr istället. Blir för tungt nu i början att bära en 20 litershink 100 meter  Tog sedan en hösäck och fyllde på höhäcken. Lite bökigt och tungt men jag drog den på snön och fick till slut upp den till höhäcken  Uppdrag slutfört för idag 

Att mocka gick fort idag!!! Några enstaka högar inne i vindskyddet och det mesta bredvid dyngstacken  Han är duktig min häst!!! Hi hi!!



Sedan var det bara "Fort ala Tabbe" kvar att ta hand om  Se separat inlägg!!!      


När jag kom hem hann jag andas i en halvtimme i soffan.... innan jag och mamma åkte iväg för att handla mat till helgen. Min faster från Gävle kom igår så vi ska grilla för första gången för i år hela familjen. Ska bli riktigt trevligt att umgås!! Var länge sedan jag träffade henne  Nu ska jag chilla resten av kvällen framför TV med ett stort glas vin!!!!
Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!! Och glöm inte myset 

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

23 mars 2012 22:25

Härligt med bruna hästar, de klär i så gott som allt!! :)
Sv: Ja visst ska det vara roligt att rida!! Tokroligt!! :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

25 mars 2012 15:57

En av fördelarna med en brun häst;) Hi hi!! Man kan "nästan" ta vilken färg som helst!!!

Håller helt och hållet med!! Man ska ha kul både i stallet och när man rider:D Är så tacksam att jag fick det så bra med T på "gamla dar";) Man är ju ingen ungdom längre:O Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
jossan

jossan

25 mars 2012 18:06

Fin han är i sitt micklemträns. :) Fortf. helt galet sugen på ett sådant!

http://minfux.blogg.se

anaby

26 mars 2012 21:56

Jag är jättenöjd med mitt Micklemträns:)Köpte det på "vinst & förlust" för att prova;)Var lite skeptisk från början innan jag provat men nu gillar jag det skarpt!! Det bästa jag har köpt:) Man kan även använda det till att rida bettlöst.

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

26 mars 2012 08:36

Snyggt träns, och pannband med förstås.
Jag är dålig på att köpa nya saker, använder de jag har till de ramlar sönder, hehe.
Jag är så´n som vill vrida och vända och känna på saker så då blir det inte att kolla i kataloger, dessutom är jag alldeles för lat för att åka till stan och gå i affärer...om jag inte måste

http://marresmams.blogg.se

anaby

26 mars 2012 22:11

Jag är jättenöjd med mitt Rambo Micklem som jag köpte dyrt på "vinst & förlust";) Var tacksam att det funkade så bra:D Jag har 2 träns som jag använder mycket och sedan flera andra som jag har till hackamore och annat. Många billiga som är köpta på Rea.

Köper mycket på rea och på Hööks och Börjes. Oftast inga dyra grejer...förutom sadel och sadelgjord och Micklemtränset. Det är undantag;) Hi hi!!

Jag tycker det är jobbigt att åka in och klämma och känna...förutom de få ggr jag åker till Hööks varje år;) Annars beställer jag gärna grejer istället. Tur att vi är olika:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards