anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Det blev inköp idag!!!

Av anaby - 27 mars 2012 12:15

Först åkte vi till Henriks skola på utvecklingssamtal. Det var både givande och bra   Sedan vidare till Granngården och köpte torvmix och lusern till T. Och sist in på Rusta!!!

Jag bär ju ut alla utrustning som hör till T till vindskyddet när jag ska rida. Det går jättebra att bära i IKEA-påsar...men jag har ju problem med nacke och axlar och ibland känns det otroligt tungt att bära...förstås lite beroende på dagformen. Men nu har jag klurat lite på en "shoppingvagn" som jag sett på Rusta. Den var i ett galontyg vilket känns väldigt bra när man är i ett stall  Det blev köp av den idag och jag tror att den kommer att funka jättebra till ändamålet  Inte speciellt dyr heller...149 kr 


      

Det blev en röd vagn!! Hi hi!! Tänkte placera benskydden i fickan fram och sedan träns, martingal, hjälm mm i vagnen. Jag har redan en ryktväska som jag köpte på Hööks som är helt ok att använda till borstar och annat smått. Kan nog lägga den överst på vagnen och sedan dra ut allt så behöver jag bara bära ut sadeln sedan. Den är så otroligt lätt så det blir inga problem alls  Kommer att vänta med att använda den tills marken har torkat upp!!! Men sedan kommer en utvärdering om hur jag tycker att det går!!!

Nej, nu ska jag ta en prommis ner till stallet och rida T en sväng!!

Ha en fortsatt jättebra tisdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

27 mars 2012 12:50

Blir nog toppen det där!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

28 mars 2012 17:48

Jag hoppas det. Känns allafall som det är värt att prova om det går lättare att dra ut istället för bära allt i IKEA-kassar;)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

27 mars 2012 13:48

Det verkar ju praktiskt, hopps det fungerar lika bra som du tänkt :)

Det känns superkonstigt att sitta här med dörren öppen och värmande sol ute, och så läsa om regn och täcken och se snöslask på din film....men det är förstås några mil emellan ;)

http://marresmams.blogg.se

anaby

28 mars 2012 17:56

Jag är glad att det är galon istället för tyg på den. Innebär att det blir lättare att "städa" och hålla den ren:) Jag hoppas också att den ska funka bra!!

Visst är det lite märkligt att man bor i samma land men att vädret är så olika!! Hi hi!! Men nu är våren på väg här med:D Det har torkat upp rejält de senaste dagarna när det varit många + grader!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Nina

Nina

29 mars 2012 08:23

Vad fiffigt med en vagn! Och vad läcker den är!!
Det blir säkert jättebra :-)

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

29 mars 2012 22:38

Jag hoppas att det kommer att funka. Är ju smidigt att dra en vagn motför att bära IKEA-kassar...även om det också går men har man problem med kroppen så blir det tungt efter ett tag:S Visst är färgen fin:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards