anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Idag dök den "lerinpackade-mammuten" upp:O Sanering!!!

Av anaby - 27 mars 2012 15:38

Idag när jag kom ner till stallet hade den "lerinpackade-mammuten" dykt upp...som jag befarade 




Och en liten film:



Efter sanering:


 


Och en liten film:



Måste ärligt säga att det gick över förväntan att "sanera" bort leran!!! Nog för att Magic Brush INTE är magiska men den är SUPERBRA att få bort leran med  I mitt tycke mycket bättre en än piggborste som jag i vanliga fall använder. Det tog mig ca 15 min sammanlagt att få bort leran från hela hästen...och då borstade jag ett varv med en rotborste också  VERKLIGEN SUPERBRA!!!


Idag när jag sadlade med "Eric" sadelgjorden.....så spännde T INTE ut magen för första gången...det var inga som helst problem att få åt på första hålet  Härligt!!! Han verkar trivas med sadelgjorden...det gillas då den kostade en halv förmögenhet i inköp  Men bara det bästa till min älskade häst  


Det var skapligt blött på vägen och "Herr´n" snubblar lite där det är som mest blött. Dock bättre på hemvägen när jag "fått igång skritten" bättre på honom. Han är väldigt, väldigt lugn och trevlig  Inte en tendens till att hoppa till, vända eller rodeoa!!!! Det är bara trevligt att rida...förutom de små snubbligarna. Tror dock att de kommer att försvinna när vägen torkar upp. Har gjort det tidigare på vårarna

T fick lunch och jag trampade ner hö och mockade. Han är duktig min häst!!! Fler högar bredvid dyngstacken än inne i vindskyddet  Idag var det INTE mycket blött vid ingången till vindskyddet. Vallarna kommer dock att få vara kvar till helgen....Snart är hela hagen isfri!!! Nu ska den bara torka upp  Längtar tills jag kan både rida och tömköra där inne. Det kommer att spara en massa tid...speciellt på helgen när det är svårt att rida på vägen för att folk som är ute och promenerar med både barn och hundar.


 

En chillbild på T som myser i solen medans jag fyller på vatten  


Nu har jag landat hemma och har stekt plättar som jag ska äta till middag!! Ska nämligen gå över till mamma och träffa faster och syrran innan jag åker iväg och jobbar inatt för första gången på 1 månad!!! Ska både bli roligt att träffa släkten och att jobba. Jag känner mig helt inställd på att börja jobba nu  Den här veckan blir det lite "mjukstart" med 2 nätter och nästa vecka blir det 5 och sedan långledigheten!!! Tjjjoohhooo!! 

Nej, nu ska jag rugga upp mig och ta på jobbarkläder så att jag är klar och åka till jobbet när vi fikat klart hos mamma senare ikväll.

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby               

 
 
Linda

Linda

27 mars 2012 16:46

Sv: Varsegod :) Ja det tror jag säkert!

http://www.mittangsull.blogg.se

anaby

28 mars 2012 17:59

Svar: :D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

27 mars 2012 21:43

Det där är det värsta med våren, hästarna blir mer eller mindre träskmonster;)

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

28 mars 2012 18:03

Precis!! Det är tur att det "bara" är en kortare tid som man behöver stå ut med dessa lerinpackningar;)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

27 mars 2012 23:24

Är fortfarande inte så imponerad av de magiska borstarna... Bra eftersom de gör så att det inte yr så mkt men, nja...

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

28 mars 2012 17:50

För min del funkar MB mycket bättre motför piggborste när jag ska sanera bort leran. Går otroligt mycket fortare!! Men magiska är de inte...men riktigt bra i mitt tycke:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Helen

Helen

28 mars 2012 22:06

Piggborste och magic brush all ära - men det är mycket mer praktisk och går snabbare & får bättre resultat med en riktig hästdammsugare! Många gånger när skall hämta min "vandrande lerhög" i hagen är jag så glad för min hästdammsugare...*L*

http://www.softsaddles.info

anaby

28 mars 2012 22:26

Tyvärr har jag ett stort problem med dammsugare och andra höga ljud. Har tinnitus (min form av tinnitus yttrar sig i att jag är överkänslig för ljud) så jag försöker undvika allt vad maskiner och höga ljud är:( Orkar helt enkelt inte med det...kroppen mår riktigt dåligt av det. Så jag är väldigt nöjd med min nya "bästa vän" Magic Brush i kampen mot leran;) Hi hi!!

Förstår att du är väldigt nöjd med din hästdammsugare:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Helen

Helen

29 mars 2012 22:22

Men stoppa då ett par bomullstussar i öronen så länge.....*L* Det gör jag när jag klipper madammen för klippmaskinen har ett rätt så hög ljud. Men min hästdammsugare "brummar" lågt och trevligt, bråkar inte alls. Faktiskt bråkar min vanliga innomhus dammsugaren mycket mer!

http://www.softsaddles.info

anaby

29 mars 2012 22:36

Tyvärr är det inte riktigt så enkelt för mig då jag som jag skrivit tidigare har "Hyper-Tinnitus" vilket innebär att jag är överkänslig för höga ljud....kroppen reagerar väldigt häftigt (jag blir SJUK) om jag blir utsatt för höga ljud länge. Symtomen är: kallsvettningar, kroppen blir allmänt stressad, öronvärk, kräkning och svimanfall..och vid väldigt höga ljud funkar inte öronproppar på mig...kroppen reagerar ändå:S Är ingenting jag kan göra något åt utan jag får helt enkelt undvika sånt som kroppen reagerar på. Min man ser direkt på mig när jag "blir dålig"...händer flera ggr i veckan att jag reagerar på volymen på TV...eller om någon nyser eller hostar högt:( Om någon skriker kan jag ha ont i öronen en hel kväll eller dag... Det är inte roligt minsann..men man lär sig vad man reagerar på och vad man ska undvika efter snart 11 år;) Så det är INGENTING för mig har jag insett. Kroppen orkar helt enkelt inte med. Tycker också att det går helt ok med Magic Brush...är endast en kort period på våren och hösten som det är lera. Står alltid utomhus och har hästen lös när jag borstar och gör iordning honom. Så jag är nöjd utan dammsugare:D

Har inte heller klippt min häst än...han är ju väldigt speciell då han varit med om en hel del i sitt tidigare liv:( så någon typ av maskin som låter vill jag INTE heller utsätta honom för i nuläget.

Men det är ju bra att de finns de som tycker om hästdammsugare. Har absolut inget emot dem men det kommer INTE att funka för oss...tyvärr...

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards