anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 7 april 2012

Av anaby - 7 april 2012 23:40

Japp!!! Nu har jag efter ett tips från BÄSTA Charlotta   TUSEN TACK!!! bokat in en Handledarutbildningskurs för hela familjen. Vi har valt att både jag och L-O ska gå utbildningen för att bägge 2 ska kunna övningsköra med barnen.

Så på tisdag mellan 17.00-20.30 är det nu bokat  Jag skickade in en förfrågan innan jag åkte iväg till jobbet och fick en bekräftelse alldelens nyss!! DET ÄR SERVICE med tanke på att det är helg och röd dag  GILLAS SKARPT!!!!

Vi har valt att vänta lite med att övningsköra. Dels pga att ingen av barnen har kännt någon stress att börja och sedan tycker jag att det är bra om de allafall är 17 år innan man börja övningsköra. De blir bara lugnare och klokare  

Nu börjar snart "körkorts-resan" för våra barn!! Spännande säger jag bara  

Mvh anaby  

Av anaby - 7 april 2012 16:59

Japp!! På onsdag drar jag iväg på en IKEA-resa och då blir det ett obligatoriskt besök på Hööks...är som svårt att hålla sig borta därifrån när man är i samma stad och alldelens bredvid..och dessutom hästtjej  

Jag har funderat ett längre tag på det mörkbruna Remonttränset som Hööks har MEN ett stort problem har varit storleken....T har x-full och just det där tränset finns bara i full  Dock jobbar Kerstin (  www.stallrosen.bloggplatsen.se  )...T:s förra ägare... på Hööks emellanåt så hon passade på att mäta nosgrimman till mig. TUSEN TACK FÖR MÄTHJÄLPEN   Den visade sig vara rejält stor och mer åt x-full hållet  Det som är bra med just den där remontnosgrimman är att just delen över nosen är reglerbar....kalasbra när man har en häst med stort huvud  Priset är även jättebra!!! Har tittat runt lite överallt eller på ganska många ställen/hemsidor och de flesta andra tränsen med ställbar nosdel kostar från 600 kr och uppåt + frakt. Den här går på 359 kr vilket är en ganska stor prisskillnad!!! Det visade sig även vara mässingspännen på just det här tränset....1 till +  

Sedan har jag några smågrejer som ska köpas in (rosa fleecelindor, flugmask, ridpaddar) och andra ska bara provas för ev. senare köp i samband med rea senare i sommar. Jag ska titta lite nogrannare på ett nytt rakt bett (artnr: 500568) som kostar 169 kr. Helt ok pris och finns i 11,5 cm. T har både 10,5 cm eller 11.5 cm på sina bett. Så jag får se hur det här bettet verkar. Raka bett funkar absolut bäst på honom!!!Bilder kommer senare på mina inköp!!!

Det känns jättehärligt och roligt att få åka iväg på en shoppingresa med 4 andra shoppingsugna qvinnor  Sedan möter svärmor upp på IKEA...så jag kommer att få förmånen att få umgås med henne hela dagen också  Ibland har man tur minsann!!! 

Mvh anaby som längtat tills på onsdag  

Av anaby - 7 april 2012 16:36

Natten avlöpte bra och det var nästan bilfritt på väg hem...underbart med helg och storhelg när man jobbar natt   Har sovit skapligt och känner mig redo för sista natten på jobbet 

Det verkar ha varit soligt och fint väder idag...det har tinnat rejält på vägen nu och i hagen  Det gillas skarpt!!!

T fick syn på mig när jag var på väg nerför backen och gnäggade riktigt högt idag  eller så låg vinden på åt rätt håll  Ropade tillbaka och då gick han och ställde sig vid grinden för att vänta på mig...Hi hi!!

Det är alltid lite jobbigt när man ska gå ner efter man vaknat efter nattjobbet... men när man är halvvägas känns det jätteskönt att få frisk luft och få göra lite lagom arbete så att man piggnar till Det gick ganska fort att fixa klart allt idag. Jag avslutade med att borsta bort päls med Furminatorn. Det blir prio på "pälsborttagning" nu de närmaste dagarna. T gillar att bli pysslad med...så det passar nog honom alldelens utmärkt 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Muggen är INTE på väg tillbaka!! Det ser jättebra ut på alla 4 ben. Jag brukar kolla varje dag hur det ser ut och sedan kolla igenom honom mer ordentligt på alla ben ca var 3-4 dag för att försöka "mota Olle i grind" om det kommer mer framöver. Måste dock säga att Vegebomsalvan + sorbactkompress som jag använt vid de 2 senaste "mugg-utbrotten" i november -11 och mars-12  verkar vara det som funkar bäst på T och hans muggEftersom mugg verkligen verkar vara så otroligt individuellt HUR och VAD man ska behandla med känns det riktigt skönt att ha hittat någonting som funkar på min häst  Det tog "bara" ett halvår att lista ut  efter att ha försökt med det mesta andra medikament och behandlingar...både receptfritt och utskrivet på recept av veterinär 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan väntar grillning idag!!! Vi ska grilla älgfile, majs, halloumiost och sedan blir det "fusk-bea" och potatisgratäng  Gissa en halvgång om jag längtar tills det blir middag idag?? 

Det har gått överförväntan att jobba mina nätter den här veckan. Jag har varit rejält trött men det har ändå gått riktigt bra. Ju fler veckor som går blir jag piggare och piggare  GILLAS!!!!

Nej, nu har jag nog svamlat klart för idag  

Avslutar med lite gult och påskigt idag 


           

 Och benen får ni se på en annan bild med gula lindor


   


Ha en fortsatt jättebra påskhelg!!! Håller tummarna för god mat och trevligt sällskap till er med!!
SKÖT OM ER!!!
CHILLA LUGNT  
Mvh anaby  


PS!!! Svarar på alla trevliga kommentarer under natten  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards