anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 8 april 2012

Av anaby - 8 april 2012 17:13

Jag fick ringa ett samtal till sjuksköterskan inatt som kom på besök till en av Brukarna. Det visade sig vara en av de "gamla" Ssk som brukade komma till mitt gamla jobb   Jättekul att träffa henne!!! Hon berättade att över halva styrkan av de "gamla" fortfarande jobbade på patrullen  Det är första gången sedan jag började på mitt "nya" jobb för 2 år sedan som jag behövde ringa Ssk. Så det händer inte ofta att de behöver komma ut!!!

Brukaren mådde relativt bra när jag åkte hem imorse. Ringde just till jobbet för att "kolla läget" hur Brukaren mådde idag och allt var bara bra  Jag har oroat mig sedan jag vaknade vid lunchtid då det var otroligt jobbigt att se en annan människa ha så ont och inte veta vad det var...men nu känns det fantasiskt bra!!! Och jag kan slappna av och njuta av långledigheten  

Det var otroligt skönt att åka hem...långledigheten hägrade och knappt några bilar ute  Härligt att krama om min kära man och få lite mys på morgonkvisten   FEMETTA!!!

Sov i ca 3 timmar innan jag gick upp för att vätska upp mig och bli iordning i knoppen  

Tog en prommis ner till T och tog allt i min takt...skönt....avslutade med att först borsta bort lite lera med MB och sedan blev det lite avpälsning med Furminatorn. T stog och åt hö i solen och njöt när jag gick hem  Han är en riktig livsnjutare min underbara häst  


 


LIVET ÄR HÄRLIGT!!!

Väl hemma har vi röjt undan från fastun och i trappen då vi ska storstäda där och i sovrummet imorgon. L-O tyckte att vi skulle vänta tills imorgon eftersom jag är så trött idag efter att ha jobbat i 5 nätter Jag gick med på det OM vi röjde ut ur fastun IDAG och gjorde resten av städningen imorgon. Nu är halva jobbet gjort och det blev en bra kompromiss tycker jag  

Nu ska jag bara rugga upp mig och sedan blir det dags för middag!!!

Kvällen blir lugn....ska faktiskt dricka 1 glas vin för att "fira" att min långledighet har börjat idag 

Annars blir det TV-tittande och planläge i soffan som gäller. Längtar dock tills imorgon när energin är bättre och vi kan börja städa här hemma!! Det kommer att bli så himla bra  Det känns extra skönt att vi har hela veckan på oss då vi är lediga bägge 2 och verkligen kan städa alla rum allt eftersom och framför allt ordentligt!!!

Jag måste även börja skriva min handlingslista och "spaningslista" till Hööks  I-landsproblem?? På hög nivå  

Nej, gott folk!! Nu ska jag rugga upp mig och sedan inta lite föda!!!

Ha en jättebra fortsatt helg och söndagkväll!!! GLÖM INTE PONNYAKUTEN!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards