anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 19 april 2012

Av anaby - 19 april 2012 22:56

Efter att ha fixat med lite pappersarbete och tagit kopior på sånt som ska skickas iväg i olika brev...var det bara att skriva en handlingslista och åka iväg till Willys och handla mat   Vi åker ofta ganska sent på kvällen och handlar och då är Willys perfekt då de har öppet till kl.21.00 Det är dessutom inte så mycket folk som handlar på kvällsqvisten  

Vi hittade en massa goda glasspaket som vi köpte!!! 3 st blev det sammanlagt...bla pistage & körsbärssås.....pannacotta och kola  Vi började med pistagen ikväll...den var supergod 

Jag har inte orkat packa upp Börjesbeställningen än   Det är mest grejer till sommarhagen...det är väl därför som det känns lite tråkigt att packa upp den här gången   Tänkte fixa det imorgon antigen när jag vaknat eller efter jag har ridit T. Beror lite på vilken tid jag stiger upp...har ju tänkt ha lite sovmorgon 

Var in på Hööks hemsida och hittade det nya blå bävernylontäcket som var så snyggt  Jag har tittat runt på rätt många bävernylontäcken senaste 2 åren och de är DYRA...så Hööks täcke är mycket prisvärt  Jag får se hur jag gör...det  är 10% på allt fram till den 9 maj...ingen panik än så länge med andra ord  

Jag tänkte inviga det NYA fina remontränset imorgon!!! Bjuder på lite film och några bilder     

Jag svarar på alla trevliga kommentarer när jag vaknar imorgon!! Tack och bock  

Nu ska jag hoppa ner i bädden och se på TV tills jag slocknar 

Ha de gott så länge!!
Mvh anaby     

Av anaby - 19 april 2012 15:08

Det kändes underbart skönt att det INTE snöat mer inatt!!! Tänk så mycket piggare man blir när vädret är bra  Det gick helt ok att köra hem från jobbet imorse. Ibland är det rent av tungt när vädret är dåligt  

Har sovit 3 timmar idag...egentligen lite lite...det optimala är 3,5-4 timmar. Sover jag mer än 4 timmar när jag "går av" kan jag inte sova inatt...de få ggr jag sovit 5 timmar brukar jag somna vid 04.00-05.00 och det är INTE alls bra när man ska ställa om dygnet igen   Så det är nästan minuter det handlar om ibland  Kroppen ställer om sig och anpassar sig fort...på gott och ont 

Tog en prommis ner till stallet för att rida T och vägen var skaplig....rätt så geggig. En del snubbel innan vi skrittat till kyrkan men på vägen hem gick det riktigt bra  Hoppas att jag kan ta bort broddarna på måndag!!!

T fick lunch medans jag trampade ner hö. Gick fort att mocka och fixa allt annat idag  Är glad att jag fyllde på hö igår istället för idag....ibland "tänker man till" trots nattjobb 

T har gått på "avgiftning" med hästgodis under förra veckan och den här veckan. Idag märkte jag STOR skillnad på honom  Han har enbart fått hästgodis när jag suttit upp i sadeln och när jag "vinkat" in honom i vindskyddet. Har jag inte ridit har det blivit 0 hästgodisar. Det som är jobbigt är när han ska sparka boll eller liknande....då ger man ju hästgodis som belöning för att det hör till. Ska nog försöka använda mig av "klickern" dessa ggr för att se om han blir lugnare sedan när vi slutat med bollaktiviteten. 

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan iväg på Banken för att aktivera Fredriks Visakort....och fixa med några andra sparkonton till barnen. När man blir 18 år får man ju tillgång till ALLA sina konton...hmm!!! Det var inte riktigt tänkt så än. Vi har sparat en hel del pengar ända sedan barnen bara var 1 år och då vill man att de pengarna ska gå till "någonting" vettigt och bra som de verkligen behöver...och inte slösas bort på något onödigt. Blir nog jättebra det där 

På Apoteket ska vi hämta ut det nya Acnemedlet som läkaren skrev ut och på Rusta ska jag köpa mig en ROSA ryggsäck  Behöver en ny till jobbet 

Nej, bäst att sätta igång så att vi kommer iväg!! Jag och L-O måste handla mat sedan ikväll och fylla på kylskåpet...gissar att jag kommer att vara mycket lättvaggad inatt  Jag behöver nog inte säga att det blir en rejäl sovmorgon för mig imorgon 

Ha en jättebra fortsatt söndagkväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby       

   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards