anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 28 april 2012

Av anaby - 28 april 2012 16:44

Japp!! F.r.o.m måndag kommer jag att börja promenera varje dag...en liten förbredelse inför när jag ska sätta igång och jogga framöver. Det var så otroligt länge sedan jag joggade senast...har för mig att det var september 2011. Så jag har ju tyvärr tappat allt   Och för att jag ska kunna stärka upp mig och orka sätta igång igen blir det lite "mjukstart"!! Tänkte vara snäll med kroppen så att det inte blir så jobbig igångsättning för mig

Med vikten har det gått över förväntan!!! Jag har gått ner 2 kg under 2 veckor...dvs 1 kg per vecka.... utan att egentligen ha ändrat på någonting i matväg. Kommer att bli jättebra när jag börjar motionera ordentligt igen 

Under sommaren kommer jag att försöka jogga 4-5 dagar i veckan. Om jag sedan kan fortsätta med 3 dagar i veckan när jag börjar jobba igen kommer jag att vara mer än nöjd!!!

Planen och målet är ju även att rida T 3-5 dagar i veckan. Det optimala för både honom och mig... är att kunna rida honom 4 dagar per vecka. Om jag klarar av det kommer jag att vara jättenöjd!!!

Nu när skorna "åker av" nästa vecka kommer jag att öka på traven och sedan börja med lite galopp om några veckor. Ska bli så otroligt roligt att kunna börja galoppera igen 

När åkern och paddocken torkar upp kommer jag även att kunna rida barbacka och tömköra. Känns skönt att kunna variera lite framöver!!!

Jag kommer att ha lång semester i sommar...mycket pga av att jag vill kunna ha en bra sista återhämtning efter min operation så att jag både kommer igång med ridningen och joggningen ordentligt  Så kommer det att vara lättare att "vara igång" sedan under hösten när jag börjar jobba igen     

Så ser planen ut och jag hoppas att jag kommer att kunna hålla den!!

Mvh anaby  

Av anaby - 28 april 2012 16:29

Jag hade en bra natt på jobbet och det kändes som vanligt otroligt skönt att åka hem imorse 

Vaknade till efter 4 timmar men lyckades somna om igen och sova några timmar till  

Kändes riktigt bra när jag "vaknade till liv" under em 

Idag packade jag bilen med 1 torvmixbal, stora vattenbaljan och vattenslangen och åkte ner till T. Ställde allt i höutrymmet för att kunna fixa snabbt med både torvpåfyllning och vattnet imorgon när jag vaknar  

Blev ingen barbackatur idag men hagen ser väldigt bra ut!! Så imorgon tänkte jag svinga mig upp barbacka och bettlöst och jobba lite i skritt med "Herr´n"  Får se hur pigg jag är om det blir någon trav  man ska ju orka hålla sig kvar också 

T hade rullat sig men jag orkade bara inte borsta honom idag  får bli imorgon!! Han lär rulla sig några ggr till innan jag kommer ner för att rida....om jag känner honom rätt 

Det gick fort i stallet idag. Känns jätteskönt då jag börjar känna mig sliten nu efter 4 jobbarnätter. Har "bara" 1 natt kvar nu så just nu känns det riktigt bra  Min kära man frågade mig och vi skulle beställa pizza till middag?? Känns som ett otroligt bra alternativ just nu!!!    

Jag ska svida om och packa min mat som jag ska ha med mig till jobbet och sedan invänta "hämtpizzan"!!!

Ha en jättebra fortsatt lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards