anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 29 april 2012

Av anaby - 29 april 2012 17:43

Fick just ett samtal från Hovis som kommer ut på tisdag vid 17.00-tiden Skönt att han hade möjlighet att komma i början på veckan   Blir fina fisken det där!!!


Mvh anaby  

Av anaby - 29 april 2012 17:15

Natten på jobbet gick jättebra som vanligt...åhhh!! Vad jag älskar mitt jobb 

När dagpersonalen kom var det en tjej som jag inte hade träffat på ett tag så vi hade en trevlig pratstund vilket innebar att jag blev kvar ett litet tag längre på jobbet

Sov sedan 3,5 timmar och ända tills väckarklockan ringde! Brukar för det mesta vakna lite innan...men inte idag  

Tog en prommis ner till stallet och på vägen ner träffade jag "snickarn" och hans fru!!! De bodde i huset bredvid stallet i flera år och det var även "snickarn" som ägde företaget som brädfodrade och la nytt tak på huset som vi bor i   Jag har inte sett dem på flera år då de har bott nere i Skåne..och flyttat tillbaka för ett tag sedan. Hade en trevlig pratstund med dem    

När jag kom till stallet var Eva ute så jag passade på att fråga när de ska tända sin majbrasa imorgon?? Det skulle inte bli någon eldning för dem så då kan jag bestämma själv vilken tid jag tar in T....innan vi tänder våran egen majbrasa

Ända sedan igår har de eldat någonting på baksidan bredvid växthuset. Jag har klurat på VAD det kan vara? Idag fick jag svar...de har samlat sav från lönn och håller på att koka ihop "lönnsirap"!!! Hur häftigt som helst!! Fick smaka lite medans det ännu inte var klart...men det blir nog fina fisken det där när det är klart 

Idag är det sol och väldigt fint väder ute!! HUR SKÖNT SOM HELST OCH JAG KAN SÄGA PÅ RAK ARM ATT ÄVEN OM JAG ÄR TRÖTT OCH SLITEN EFTER VECKANS NATTJOBB SÅ ÄR JAG MENTALT SÅ OTROLIGT MYCKET PIGGARE PGA VÄDRET 

Idag blev det en barbackatur i hagen...dock med bett  L-O höll på att köra med motorsågen en bit bort...alldelens bredvid vindskyddet och hagen höll de på att klyva ved med en vedklyv och sedan eldades det för fullt. Hade ingen större lust att ramla av idag om "Herr´n" skulle få för sig att köra lite rodeo för skojs skull Reaktionen är nog inte den bästa för mig idag...eller vad man ska säga  

Med bettet på var han riktigt lugn  Han tittar ju lite och så men inte en tendens till rodeo eller annat 

Det blev en hel del trav idag i bägge varv. Dock inte helvarv pga det knöliga underlaget vid grinden men ca 2/3 av hagen gick det fina fisken att trava på och T kändes kalasfin  Lyssnar otroligt nog på MYCKET små hjälper både "framåt & tillbaka"  Är jättenöjd med ridturen idag!! Hade ingen större förhoppning på att något skulle funka med alla störningsmoment...men det gick som sagt riktigt bra....härligt att få blir positivt överaskad idag 

Sedan fick T lunch och jag trampade ner hö och mockade. Sedan la jag ut vattenslangen och fyllde på vatten i vattentunnan. Gissa en halv gång om det var skönt att slippa köra vatten med skottkärran idag?? MYCKET 

Passade på att flytta över kaninen till kaninburen och göra iordning inne i T:s box så att jag bara kan släppa in honom där imorgon kväll medans alla majbrasor eldas. Han blir en aning stressad av bränder och då känns det bäst för honom att  stå inne några timmar och sedan släpper jag ut honom igen vid 01.00-tiden Då är både han och jag nöjda   

Gick förbi L-O på åkern där han hade fällt en massa träd och även tagit hand om en del som blivit knäckta av stormarna vi har haft under vintern. Går hur bra som helst att lasta på släpvagnen till 4-hjulingen och sedan dra hem slyn  Jag fick köra hem det här lasset!! Har alldelens glömt bort hur roligt det är att köra 4-hjuling 

Nu ska jag bara hoppa in i duschen och sedan ska vi gå till mamma och pappa och äta middag och sedan åker vi iväg för att handla på Willys!!! Förutom det blir det en lugn kväll hemma framför TV 

Imorgon får vi besök som ska sova över i och med att det är Valborg!!! Ska bli jättekul att träffa dem igen...var ett tag sedan nu 

Nej, nu måste jag lägga på en rem!!!
Ha en jättebra fortsatt söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby             

Av anaby - 29 april 2012 00:14

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och titta in på Byggmax hemsida för att få lite ordning på priser och annat som kan vara bra att veta när man ska planera inför sommarhagen och vindskyddet!!

Jag ska skaffa några (20 st) längre stolpar till sommarhagen...vet inte om jag ska köpa eller om det finns hemma. Ska prata med pappa och kolla upp det under nästa vecka. Sedan vill jag även sätta upp fler OSB-skivor inne i vindskyddet så att det blir tätt efter alla 3 väggsidor så att säga   Som det ser ut nu har vi satt upp 3 st skivor...jag skulle vilja sätta upp 4 st till skivor så att det INTE finns någon möjlighet för T att fastna någonstans när han ligger ner. Måste mäta och se hur många skivor som behövs. Jag har räknat med 4 st...kan vara så att jag klarar mig på 3 om det går att skarva på ett bra sätt. Får se!!! Ska kollas upp under veckan  

Det kommer att kosta en del (ingen förmögenhet men pengar blir det hur som helst) så som det ser ut nu blir det tyvärr inget bävernylontäcke från Hööks även om det är väldigt snyggt!!! Det känns bättre i hjärtat att prioritera vindskyddet och sommarhagen som används dagligen av T  Återkommer med mer info när jag bestämt mig för hur det blir!!!

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards