anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av anaby - 2 maj 2012 17:53

Lastade det jag skulle ha med i min shoppingväska på hjul och åkte ner till stallet med Taron


Så här såg den ut fullpackad med hästgrejer och på väg ut till vindskyddet   

   


Den var superlätt att dra med sig ut och det gick helt klart överförväntan med den!!! Den är stor och rymlig så jag kommer att rymma en hel del i den  Dessutom står den stadigt även på grus och gräs.


Började med att rida T i hagen. Det blev barbacka men med träns och bett idag. Känner mig inte riktigt säker på honom när det blåser så här kraftigt...kan säga att det både durrade och small i plåten på vindskyddet!!!

Idag blev det endast skritt och hjärngympa för "Herr´n". Funkade hur bra som helst!! Han är verkligen arbetsvillig min häst    Efter uppvärmning körde jag på rätt så hårt...skritt...halt....skritt....halt och framdelsvänd....skritt....volt....bakdelsvänd...
....halt....skritt....öppna....halt...rygga. T hängde med och när jag var klar efter 10-15 min senare tyckte han att det var skönt att skritta av på lång tygel med mulen i marken   Bra jobbat av oss bägge 2!!!!

Jag kan säga att trots att det blåste rejält och lät både här och där när vi red....gjorde han ingenting förutom att titta till åt det hållet där det lät som mest men skrittade vidare  Det är ett helt underbart temperament på den här hästen!!!


 


Äntligen barfota!! Skorna åkte av igår  



Vi kommer nog att klara oss bra med upprimsade hovar tills sömhålen kommer fram....om några veckor!!!


   


Dagsfärskt kort på barbackapadden...utan snö på marken  



Min lilla plutt  


 


Hmm!!! Vad var det där för ljud??


   

Det här kortet gillar jag skarpt!! Hans blick är så underbart nyfiken och vaken här 


En liten film:



 


När ridturen var klar fick T lunch och magnetbehandling. Idag passade jag på att inviga den nya magnetsitsen som jag köpte på Biltema för några veckor sedan!!


   


   


En liten film:



 

Medans T åt vidare på sitt hö gick jag och hämtade skruvdragaren och skruvade loss den blå "blomlådan" som Termobaren står i och lastade in dem i Taron 

 


 


Eftersom T är så klåfingrig med sin mule och tänderna   har vi skruvat fast blomlådan i vindskyddet. Då finns det ingen risk att han flyttar på dem och kommer åt kontakten 


NU ÄR SNART SOMMAREN HÄR!!! TTTTJJJJOOOOHHOOOO!!!!


När allt var inpackat i Taron var det "bara" att packa hö i säckar kvar!!! Det blev 7,5 sopsäckar av höet som var kvar. Superbra!! Ska fylla på imorgon och sedan finns det 2,5 säckar kvar efter det 


Åkte hem och lämnade av allt hemma. Sedan var det bara att skura ur Termobaren och ställa undan den. 

Det blev rester till middag. Fanns en hel del grillad mat kvar sedan i måndags 

Äppelpajen med mandelmassa blev också kvar!!! Den ska jag, mamma och sönerna fika ikväll 

Nu ska jag chilla lite i soffan tills mamma kommer!!

Ha en fortsatt jättebra onsdagskväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Av anaby - 2 maj 2012 11:22

Jag har sovit 10 timmar inatt och har nu bara lite huvudvärk kvar!!! SKÖNT som bara den!!! Kändes väldigt olustigt att vara så otroligt både "ljus och ljudkänslig" igår!! Jag har ingen större vana av migrän 

Matlusten var ju inte på topp igår kväll men jag lyckades äta 5 husmansmackor med skinka på Kändes bra och skönt att få i sig någonting annat än flytande  Somnade nästan direkt jag la mig på kudden  

Och idag är den en ny dag med nya tag!!!

Idag blåser det ganska rejält kring 7 sek meter....så jag tror att det blir en barbackatur i hagen istället för en uteritt för oss!! Huvudsaken att jag kan rida T på något sätt idag  Det ska blåsa mindre imorgon!!!

Jag ska även ta med mig Taron ner till stallet idag. Har tänkt skruva lös blomlådan till Termobaren och ta hem + lite annat tungt bla Termobaren, vattendunkar och lite annat smått och gott som ska hem.


 

Då är det bra med en STOR bil att packa i   

Gissa om det känns skönt att fylla på vattnet med en vattenslang just nu!! VÄLDIGT!!! Nu är det slut med kånkandet med skottkärra och vattendunkar för ett bra tag framöver 

Idag blir det en heldag i stallet  Ska försöka hinna med en hel del jobb efter jag ridit T. Kommer dock att ta det i min takt ...gillar när jag kan ta det lugnt och jobba på allteftersom   Måste fylla på det sista av höet i sopsäckar så att vi kan rulla in en ny höbal under veckan. Känner dock på mig att det kommer att bli en riktigt bra dag idag 

Ha en fortsatt jättebra onsdag!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards