anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Mår otroligt mycket bättre idag!!! SKÖNT!!!

Av anaby - 2 maj 2012 11:22

Jag har sovit 10 timmar inatt och har nu bara lite huvudvärk kvar!!! SKÖNT som bara den!!! Kändes väldigt olustigt att vara så otroligt både "ljus och ljudkänslig" igår!! Jag har ingen större vana av migrän 

Matlusten var ju inte på topp igår kväll men jag lyckades äta 5 husmansmackor med skinka på Kändes bra och skönt att få i sig någonting annat än flytande  Somnade nästan direkt jag la mig på kudden  

Och idag är den en ny dag med nya tag!!!

Idag blåser det ganska rejält kring 7 sek meter....så jag tror att det blir en barbackatur i hagen istället för en uteritt för oss!! Huvudsaken att jag kan rida T på något sätt idag  Det ska blåsa mindre imorgon!!!

Jag ska även ta med mig Taron ner till stallet idag. Har tänkt skruva lös blomlådan till Termobaren och ta hem + lite annat tungt bla Termobaren, vattendunkar och lite annat smått och gott som ska hem.


 

Då är det bra med en STOR bil att packa i   

Gissa om det känns skönt att fylla på vattnet med en vattenslang just nu!! VÄLDIGT!!! Nu är det slut med kånkandet med skottkärra och vattendunkar för ett bra tag framöver 

Idag blir det en heldag i stallet  Ska försöka hinna med en hel del jobb efter jag ridit T. Kommer dock att ta det i min takt ...gillar när jag kan ta det lugnt och jobba på allteftersom   Måste fylla på det sista av höet i sopsäckar så att vi kan rulla in en ny höbal under veckan. Känner dock på mig att det kommer att bli en riktigt bra dag idag 

Ha en fortsatt jättebra onsdag!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   

 
 
marianne

marianne

2 maj 2012 15:11

Som vanligt när jag varit "borta" ett par dar har du hunnit med massa inlägg :)
Blir lite avundsjuk på er valborgsbrasa, här nere är det tydligen inte helt självklart med brasa, så jag har inte sett nå´n på de sju år jag varit här :( Fördelen är förstås att hästarna får lugn och ro.

Visst är det skönt när man kan börja sommaranpassa hästeriet? Städa undan vintertäcken, reflexer och tjocka handskar, jackor m.m öppna upp stallet och släppa in våren och sommaren?
Allt blir så mycket lättare och renare...

SV:
Jag tror oxå Ava blir en supertrevlig häst, jag är bara så besviken att det blev ett så stort bakslag :( jag måste faktiskt påminna mej hela tiden hur Brigade var första åren, det är så lätt att glömma allt stök i början och bara komma ihåg hur det var på slutet. Han var inte den lättaste pållen att ta ut och jag ramlade av ungefär varannan gång jag red honom....en gång när han fått för sej att inte gå, reste han sej och det kom en bil, den höll på att få hans hovar genom taket....så egentligen är Ava supersnäll om jag jämför hihi...

Visst var Petra duktig? Det är skönt med nå´n som inte förstår att vara rädd ;) men helst hade jag förstås hoppat henne själv....

http://marresmams.blogg.se

anaby

3 maj 2012 22:22

Hi hi!! Ibland blir det flera inlägg per dag för mig;)

Vi är nog lite "pyroman-aktiga" här i Norr;)

Det känns jätteskönt att börja plocka undan vintergrejer och kläder!! Nu vill vi ha vår och snart sommar:D

Det är jättejobbigt varje gång man får ett bakslag...vet precis hur det känns:S Då brukar jag jämföra med någon av mina tidigare hästar och då inser jag att T är en ängel trots allt:D

Jag tycker Petra var otroligt duktig!!! Förstår att du hellre hoppat henne själv!! Håller tummarna att du är ledig vid nästa clear round:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Tania Aalto

Tania Aalto

2 maj 2012 17:08

sv: Jag ska framföra det till syster - hon kommer att bli glad! Alltid kul att höra sådana saker. :)
Ja, Alice tyckte det var jätteskönt att kunna gå ut och sola och känna sig lite friare. Hon blev genast mycket lugnare. :)
Jag ber förresten om ursäkt att det där inlägget om mugg/sårbehandling som jag lovade dröjer, men jag hade tänkt att skriva ett ganska långt och utförligt inlägg med tips om lite alla möjliga medel och behandlingar och tänkte då att jag kanske under denna utredning hittar någonting nytt att ta med. Men, nu börjar jag fundera på om jag ska göra en liten "serie" av det istället för jag inser att ett enda inlägg kan bli ganska långt... Har dock haft extremt lite ork och lust att blogga överhuvudtaget :( så hittills har ingenting blivit av - som du märkt.
Tack för att du tänker på oss - att ha folks stöd känns faktiskt riktigt bra. Kram till dig!

http://www.stensholmen.tk

anaby

3 maj 2012 22:27

Hälsa gärna din syster!! Tycker att det är jätteroligt med gamla välskötta hästar:D Det är INTE alla som lyckas med det kan jag säga!!!

Kan tänka mig att hon tycker det är trevligt att kunna gå ut och sola sig och se de andra:D Himla tur att man kan göra en provisorisk lite hage ganska enkelt nu för tiden:D

Ingen fara med inlägget om muggen!! Jag har själv skrivit om "vår muggresa". Jag skrev ett inlägg för varje månad...vad jag behandlat med och resultatet och ev. kort. Det kändes lättare och bättre med ett halvlångt inlägg. Sedan är det jobbigt mentalt att bli påmind om den "jobbiga resan" så för din egen skull tror jag att det är bäst att skriva i etapper. Då kommer du att orka med:D Skriv i din takt och när du orkar!! Det kommer att bli jättebra:D

Vi håller både tummar och hovar att det blir en lösning för er framöver!!

Kram från oss i Norr!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards