anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Otroligt blåsig dag men härlig ändå:D

Av anaby - 2 maj 2012 17:53

Lastade det jag skulle ha med i min shoppingväska på hjul och åkte ner till stallet med Taron


Så här såg den ut fullpackad med hästgrejer och på väg ut till vindskyddet   

   


Den var superlätt att dra med sig ut och det gick helt klart överförväntan med den!!! Den är stor och rymlig så jag kommer att rymma en hel del i den  Dessutom står den stadigt även på grus och gräs.


Började med att rida T i hagen. Det blev barbacka men med träns och bett idag. Känner mig inte riktigt säker på honom när det blåser så här kraftigt...kan säga att det både durrade och small i plåten på vindskyddet!!!

Idag blev det endast skritt och hjärngympa för "Herr´n". Funkade hur bra som helst!! Han är verkligen arbetsvillig min häst    Efter uppvärmning körde jag på rätt så hårt...skritt...halt....skritt....halt och framdelsvänd....skritt....volt....bakdelsvänd...
....halt....skritt....öppna....halt...rygga. T hängde med och när jag var klar efter 10-15 min senare tyckte han att det var skönt att skritta av på lång tygel med mulen i marken   Bra jobbat av oss bägge 2!!!!

Jag kan säga att trots att det blåste rejält och lät både här och där när vi red....gjorde han ingenting förutom att titta till åt det hållet där det lät som mest men skrittade vidare  Det är ett helt underbart temperament på den här hästen!!!


 


Äntligen barfota!! Skorna åkte av igår  



Vi kommer nog att klara oss bra med upprimsade hovar tills sömhålen kommer fram....om några veckor!!!


   


Dagsfärskt kort på barbackapadden...utan snö på marken  



Min lilla plutt  


 


Hmm!!! Vad var det där för ljud??


   

Det här kortet gillar jag skarpt!! Hans blick är så underbart nyfiken och vaken här 


En liten film:



 


När ridturen var klar fick T lunch och magnetbehandling. Idag passade jag på att inviga den nya magnetsitsen som jag köpte på Biltema för några veckor sedan!!


   


   


En liten film:



 

Medans T åt vidare på sitt hö gick jag och hämtade skruvdragaren och skruvade loss den blå "blomlådan" som Termobaren står i och lastade in dem i Taron 

 


 


Eftersom T är så klåfingrig med sin mule och tänderna   har vi skruvat fast blomlådan i vindskyddet. Då finns det ingen risk att han flyttar på dem och kommer åt kontakten 


NU ÄR SNART SOMMAREN HÄR!!! TTTTJJJJOOOOHHOOOO!!!!


När allt var inpackat i Taron var det "bara" att packa hö i säckar kvar!!! Det blev 7,5 sopsäckar av höet som var kvar. Superbra!! Ska fylla på imorgon och sedan finns det 2,5 säckar kvar efter det 


Åkte hem och lämnade av allt hemma. Sedan var det bara att skura ur Termobaren och ställa undan den. 

Det blev rester till middag. Fanns en hel del grillad mat kvar sedan i måndags 

Äppelpajen med mandelmassa blev också kvar!!! Den ska jag, mamma och sönerna fika ikväll 

Nu ska jag chilla lite i soffan tills mamma kommer!!

Ha en fortsatt jättebra onsdagskväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards