anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av anaby - 9 maj 2012 18:17

Tja, vart ska jag börja. Halsontet blev värre under natten på jobbet och det resulterade i att jag till slut varken kunde dricka eller äta   Kallsvettades och svettades om vart annat...suck!! Var glad att jag höll mig på fötter när dagpersonalen kom på morgonen Sjukskrev mig direkt på morgonen för inatt!! Det blir lättare för personalen att fixa en vikarie när de får tid på sig att ringa istället för att ringa på em när jag vaknar...när jag ändå känner att jag är helt knäckt och sliten 

Fick sitta kvar i bilen en stund när jag landat hemma...illamående och huvudvärk som hette duga!! Det blir ju så om man inte kan äta och dricka och ska vara vaken nattetid. Så orsaken var ju klockren 

Ringde till VC vid 08.45 för då hade jag gett upp om att somna  De ringde upp 09.30 och jag fick en tid hos läkare 10.15 Kändes bättre att ta en tid så fort som möjligt och sedan kunna lägga sig och sova en stund när jag kom hem från VC. Prover togs och sedan fick jag med mig lite medikament hem för att återhämta mig. Lyckades somna några minuter....vaken några minuter osv. Så efter 5 timmar i sängen sov jag kanske 2 timmar  Gissar på att jag förhoppningsvis kommer att sova som en sten inatt om det värsta halsontet ger med sig innan läggdags    

Steg upp en aning groggy och tog bilen ner till stallet för att fixa med T. Det blev det nödvändigaste idag....mat...trampa ner hö...regntäcke på....och mocka. Dock orkade jag inte tömma skottkärran  Det får bli imorgon!! Men mockat är det i allafall Det kändes skönt att ha fyllt på både hö och vatten igår  

Har sedan suttit i soffan med diverse varma och kalla drycker för att få i mig vätska så att huvudvärken och illamåendet släpper. Jo, jag tog några falukorvskivor också som jag petar i mig när jag har druckit något varmt och halsen känns någorlunda. Blir nog inget annat i matväg idag!! Har dock hopp om att det ska lätta under morgondagen...man lever ju som sagt på hoppet 

Nu blir det en lugn kväll här hemma med TV och förmodligen lite slumring under filten 

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards