anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av anaby - 12 maj 2012 21:40

Japp!! Då fyller yngsta sonen 17 år idag   Tiden går minsann!!!!

Vi har bara 1 år och 1,5 månader mellan våra barn....inte planerat direkt men nu blev det så. Bägge 2 var så klart väldigt efterlängtade 

Numera kan jag säga att jag är kortast då sönerna har vuxit ifrån mig men jag är fortfarande äldst i familjen  Alltid någonting för en gammal kvinna

Mvh anaby    

Av anaby - 12 maj 2012 18:00

Har ska jag sammanfatta gårdags em på ett bra sätt. Efter att ha frusit HELA dagen började jag "som vanligt" att svettas väldigt mycket efter kl.17.00-tiden.....blir helt blöt i svett?? Tog en temp mitt på dagen som visade 39 grader   Kanske inte så konstigt att jag har haft frossbrytningar och svettningar och varit helt slut 

Inatt är nog första natten sedan måndag som jag har sovit skapligt och INTE vaknat eller varit vaken större delen av natten!! Känns helt underbart!! Den efterlängtade vändningen kom alltså idag 

Efter att ha petat i sig diverse flytande uppvärmda vätskor ringde jag ett telefonsamtal....hmm!! Telefonsamtal har inte varit min starka sida under veckan.....hann bara få svar sedan började jag hosta och kraxa....och det slutade så klart med att jag kräktes upp en ansenlig mängd med segt gult slem  Usch!! L-O fick ta över telefonen 

Kändes dock bättre efter att ha "rensat upp halsbenet" eller vad man ska säga  Dock lika obehagligt varje gång  Jag har nog snytit ihop en ICA-kasse de senaste 3 dagarna....och fått ett sk. "Rudolf-med-rödamulen-syndrom" runt näsan Jag ser ut som jag vet inte vad  

Idag var det L-O som var snäll och följde med mig till stallet  Och idag är första dagen sedan tisdag som jag inte hyperventilerade när jag gick till bilen igen efter att knappt har gjort någonting i stallet L-O mockade så fyllde jag på vatten och fixade ner höet. Sedan passade jag på att borsta bort lite lera från T med MB medans L-O plockade lite gräs....T stog som en hund med viftande svans och stirrade på husse som plockade ihop det lilla gräs som fanns att tillgå. T blev i allafall väldigt nöjd och husse ligger garanterat på stort + nu 

Som sagt ingen hyperventilering idag!!! Bådar gott inför imorgon 


Det som känns jättetråkigt med att vara sjuk är att inte orka med att rida nu när T går så himla trevligt!!! Men jag kommer igen nästa vecka...minsann  


Bästa L-O gjorde sedan älgköttsoppa till middag Jag har inte fått i mig någon typ av mat överhuvudtaget sedan i tisdag utan enbart levt och druckit flytande. Har inte kunnat svälja mat överhuvudtaget...så soppan var verkligen sagolik och härlig för halsen 

   

        Annars händer det inte så himla mycket mer här ikväll förutom att "Mamma Mu" kommer på besök!!! Det var ett tag sedan vi träffade honom så det ska bli roligt. Skönt att jag är någorlunda pigg och iordning idag 

 Imorgon är en ny dag och förhoppningsvis är jag piggare då  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards