anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Äntligen, äntligen säger jag bara:D

Av anaby - 12 maj 2012 18:00

Har ska jag sammanfatta gårdags em på ett bra sätt. Efter att ha frusit HELA dagen började jag "som vanligt" att svettas väldigt mycket efter kl.17.00-tiden.....blir helt blöt i svett?? Tog en temp mitt på dagen som visade 39 grader   Kanske inte så konstigt att jag har haft frossbrytningar och svettningar och varit helt slut 

Inatt är nog första natten sedan måndag som jag har sovit skapligt och INTE vaknat eller varit vaken större delen av natten!! Känns helt underbart!! Den efterlängtade vändningen kom alltså idag 

Efter att ha petat i sig diverse flytande uppvärmda vätskor ringde jag ett telefonsamtal....hmm!! Telefonsamtal har inte varit min starka sida under veckan.....hann bara få svar sedan började jag hosta och kraxa....och det slutade så klart med att jag kräktes upp en ansenlig mängd med segt gult slem  Usch!! L-O fick ta över telefonen 

Kändes dock bättre efter att ha "rensat upp halsbenet" eller vad man ska säga  Dock lika obehagligt varje gång  Jag har nog snytit ihop en ICA-kasse de senaste 3 dagarna....och fått ett sk. "Rudolf-med-rödamulen-syndrom" runt näsan Jag ser ut som jag vet inte vad  

Idag var det L-O som var snäll och följde med mig till stallet  Och idag är första dagen sedan tisdag som jag inte hyperventilerade när jag gick till bilen igen efter att knappt har gjort någonting i stallet L-O mockade så fyllde jag på vatten och fixade ner höet. Sedan passade jag på att borsta bort lite lera från T med MB medans L-O plockade lite gräs....T stog som en hund med viftande svans och stirrade på husse som plockade ihop det lilla gräs som fanns att tillgå. T blev i allafall väldigt nöjd och husse ligger garanterat på stort + nu 

Som sagt ingen hyperventilering idag!!! Bådar gott inför imorgon 


Det som känns jättetråkigt med att vara sjuk är att inte orka med att rida nu när T går så himla trevligt!!! Men jag kommer igen nästa vecka...minsann  


Bästa L-O gjorde sedan älgköttsoppa till middag Jag har inte fått i mig någon typ av mat överhuvudtaget sedan i tisdag utan enbart levt och druckit flytande. Har inte kunnat svälja mat överhuvudtaget...så soppan var verkligen sagolik och härlig för halsen 

   

        Annars händer det inte så himla mycket mer här ikväll förutom att "Mamma Mu" kommer på besök!!! Det var ett tag sedan vi träffade honom så det ska bli roligt. Skönt att jag är någorlunda pigg och iordning idag 

 Imorgon är en ny dag och förhoppningsvis är jag piggare då  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

12 maj 2012 18:31

Skönt att du börjar få i dig mat och att du iaf mår lite bättre!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

13 maj 2012 20:18

Det känns underbart att kunna börja sova och få i sig mat!! Krafterna kommer tillbaka sakta men säkert:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

12 maj 2012 19:50

Alltså du, nu måste jag säga att jag är lite chockad! Men du hade gissat PRECIS EXAKT rätt på fölet, för idag kom en liten brunskäck hingst till världen! Så du hade rätt på datum, kön OCH färg! Helt klart värld en eloge och så klart ska jag uppmärksamma det på bloggen!

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

13 maj 2012 20:28

Jag kan nog säga att jag är lika förvånad som du över hur RÄTT jag hade på ALLT:O

Jag ska berätta HUR jag tänkte när jag gissade. Datumet är samma som min yngsta son fyller år;) Så det kändes bra att ta. Hingst tog jag för det var könet jag själv skulle vilja ha på ett föl;) Och färgen verkade logisk med 50 % chans och för att jag tycker om Rosas färg:D Hi hi!! Tänk så det kan bli!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards