anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Sovit en hel natt för första gången på 1 vecka!! NICE!!!!

Av anaby - 13 maj 2012 15:25

Kvällen igår var lugn.....det enda som hände var att vi fick besök av "Mamma Mu". Han och L-O gick ut för att basta ganska omgående och då hoppade jag isäng och somnade. Fick sedan sova 1 HEL NATT för första gången på 1 vecka   Kan säga att det känns STOR skillnad i kroppen idag  Så otroligt skönt att det har vänt!! Det kommer att ta några dagar till innan jag är riktigt på benen igen men jag är på god väg 

Har sjukskrivit mig inatt och imorgon också. Ska jobba helgen eller torsdag, fredag och lördagnatt. Det blir jättebra!!!

Jag tror INTE att jag själv riktigt har insett hur otroligt sjuk jag egentligen har varit under veckan...eller visst har jag förstått att jag har varit rejält sjuk. Men när ens egna barn säger att de MÅR DÅLIGT av att se mig så sjuk och att de VILL ATT JAG SKA BLI FRISK någon gång!!! Då reagerar man så klart  Jag har ju legat i soffan i 3 dygn och inte kunnat prata, dricka eller äta...inte så konstigt att de har varit oroliga!!! Är nu inne på 7:e dagen som sjuk. När jag sedan har varit uppe och rört på mig har jag hyperventileratat och hållit på att tippa omkull....Skönt att den tiden är förbi nu  Nästa vecka kommer att bli underbar!!!

Det som grämer mig är att jag INTE har kunnat rida T eller fixat med hagen....suck!! Ibland går planerna i stöpet helt enkelt. Men både hästen och stolparna finns kvar  Det är tur det!!!

Idag följde Fredrik med mig ner till stallet. Jag kände mig rätt ok!!! Borstade och fyllde på en halv säck med hö i lilla höhäcken....och drog ur den stora för att T ska få äta ur den tills imorgon. Fredrik var snäll och mockade och gjorde det tyngsta. Skönt att slippa det 1 dag till. Imorgon ska jag försöka själv  Har ju hela dagen på mig!!!

Annars har dagen fördrivits framför datorn och med direktsänd hästhoppning från Dalahoppet!!! Riktigt trevligt att ligga nerbäddad i soffan och se på hoppning. Väntar just nu på att sista klassen en 150 cm ska börja. Det är nämligen ett hemmaekipage med....som det dessutom har gått riktigt bra för hela helgen!!

Finns chans till en bra runda där ser jag 

Det kommer inte att hända så mycket här utan jag försöker att dricka varmt och snyta mig och kurera mig så gott det går. Allt går åt rätt håll även om det tar tid. Men ibland måste det få ta den tid det tar.....

Nej, tillbaka till hästhoppningen!!!
Ha en jättebra fortsatt jättebra söndagkväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh en betydligt piggare anaby  

 
 
Olivia

Olivia

13 maj 2012 19:19

Sv: Japp, den finns! Om du är intresserad och det känns smidigt så kan du hämta den på mariehemsvårdcentral där min mor jobbar. Jag är sällan inne i stan men både mamma och pappa jobbar i stan (pappa jobbar på röntgen på universitetet). Hon jobbar alla dagar förutom onsdagar. (Det har fungerat jättebra när jag sålt andra saker, det är bara att ringa eller smsa mamma så kommer hon med grejerna till entren eller att man får hämta dem i reseptionen)
Mvh

http://vivanolivia.blogg.se

anaby

13 maj 2012 20:17

Då köper jag den!!! Tyvärr är jag så himla risig än efter min förkylning att jag kommer inte att orka ta mig någon stans den här veckan. Jobbar sedan torsdag-lördagnatt och går på långledigt veckan efter...är det ok att komma måndag 21/5 till Mariehems VC och hämta den hos din mamma? Om du vill kan jag sätta över pengar under nästa vecka så att du är "säker" på att jag köper padden. Det är inga problem!!! Du får gärna maila din mammas mobilnr till mig:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Olivia

Olivia

13 maj 2012 20:34

Sv: Det går bra, du kan ge mamma 200kr eller sätta över det sedan då du ser padden. Mammas nr är 0730 420938
MVH

http://vivanolivia.blogg.se

anaby

13 maj 2012 20:44

Tack och bock!! Då dyker jag upp på din mammas jobb på måndag 21/5. Ringer henne när jag kommit fram och ger henne pengarna då.

Ha de jättebra så länge!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Daniela

Daniela

13 maj 2012 22:40

Wow, schabraket och huvan på headern var ju bara för häftiga!
Vart finns de att köpa? :)

http://upplandsryttarnas.blogg.se

anaby

15 maj 2012 12:11

Hejsan Daniela!!!

Tack för att du gillar den rosa utrustningen:D

Jag letade länge efter både schabrak och huva i ett vettig prisklass...och insåg efter ganska länge att det inte fanns. Så jag köpte ett vitt schabrak (Börjes) och en vit huva (Hööks)som jag färgade rosa i tvättmaskinen:) Med färg från ÖB. Det visade sig blir riktigt, riktigt bra!!! Lagom rosa i mitt tycke;) Hi hi!!

Ha en fortsatt jättebra dag och tack för besöket!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards