anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av anaby - 15 maj 2012 19:30

Inatt sov jag som sagt första hela natten utan att snyta mig eller vakna!! SÅ SKÖNT!!!

Tog det väldigt lugnt i prinicp hela dagen innan jag tog bilen ner till stallet. Orken är ju inte på topp än på långa vägar men förhoppningsvis orkar jag ta en prommis ner imorgon!!! Jag tog med mig den röda pilatesbollen till T idag 

Började med att ge lunch och borsta av T. Nu är det inte mycket vinterpäls kvar på "Herr´n"!!! 

Sedan blev det att sanera bort gammalt hö vid stora höhäcken. Tog en stund då jag inte är så snabb än...men sakta men säkert så blev det riktigt fint igen  Fyllde sedan på ½ stora höhäcken med 2 sopsäckar med hö och den lilla höhäcken med 1 sopsäck innan jag tog lite vila från höpackningen. Känns att kroppen är orkeslös än  Usch!! Säger jag bara...hoppas att det går fort att "komma tillbaka"!!! Mockade innan jag packade de sista 2 hösäckarna som var riktigt tunga att fylla på. Det kändes otroligt skönt när det var gjort!! Helt svettig blev jag efteråt  Men jag klarade allafall av det helt själv även om det tog 3 ggr så lång tid som det gör i vanliga fall  Insåg att jag inte skulle orka med någon ridning om jag skulle fylla på hö...men det är en dag imorgon också...som tur är!!!

När allt var klart sparkade jag och T boll 


    



   


Sedan åkte jag hem och började med middagen. Kvällen här hemma bli lugn   

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  

Av anaby - 15 maj 2012 19:03

Här kommer en liten film på de nya stigbyglarna för att ni lättare ska förstå hur de fungerar. Lite svårt att förklara 

Här kommer den:



Hoppas att ni blev lite klokare!!

Mvh anaby   

Av anaby - 15 maj 2012 11:49

Igår när vi ändå var iväg och handlade passade jag på att hämta ut mina 2 paket som kommit. Det ena var en vinst från Tradera. Ett par säkerhetstigbyglar med en speciell säkerhetsanordning. Tanken är att jag ev. ska ha dem på G4:an där det inte finns någon utlösningsmekanism. Ska prova och se hur det funkar i hagen och paddocken först.

Så här ser de ut:



Helt ok!!!


     


Utlösningsmekanismen funkar så att när "Look-delen" åker åt sidan lossnar den från stigbygeln. Är lätt att sätta tillbaka och det händer ingenting så länge foten och stigbygeln är rak. Blir jätteintressant att prova dem framöver!! Gav inte många kronor alls för dem 


Sedan har jag även gjort en beställning från Börjes på mestadels kläder till mig själv!! Hör inte till vanligheterna 


 


Sommartäcke med kryssgjordar för 99 kr!! Detta kommer att bli det NYA "spikmattetäcket". Det täcket som jag egentligen hade tänkt använda kommer jag att använda till annat. Priset var perfekt för detta ändamålet  Så fort jag går på långledighet ska jag fortsätta med spikmattetäcket  



Jag beställde även en schabrakhängare att använda under sommaren. Ska dock göra en hemgjord under sommaren men det blir senare. Har inte riktigt tid just nu så det här blev en snabblösning  Info och bilder kommer senare på den hemgjorda.


 


Grindisolatorer. Ska byta ut ALLA i hagen till helt nya och fräscha  


 


Nougatfärgad lång vinterkappa!!! Är svårt att fota när den inte sitter på men den är riktigt snygg  Pris: 98 kr!!!!




 


Röd fodrad vinterjacka med huva!! Pris: 98 kr!!!!


     


Röd fleece med windbreaker. Pris: 49 kr!!!



Tja, det var nog allt för den här beställningen. Är väldigt nöjd med kläderna kan jag tillägga  Fina jackor "nästan" gratis 


Mvh anaby         

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards