anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Solig men blåsig dag;)

Av anaby - 15 maj 2012 19:30

Inatt sov jag som sagt första hela natten utan att snyta mig eller vakna!! SÅ SKÖNT!!!

Tog det väldigt lugnt i prinicp hela dagen innan jag tog bilen ner till stallet. Orken är ju inte på topp än på långa vägar men förhoppningsvis orkar jag ta en prommis ner imorgon!!! Jag tog med mig den röda pilatesbollen till T idag 

Började med att ge lunch och borsta av T. Nu är det inte mycket vinterpäls kvar på "Herr´n"!!! 

Sedan blev det att sanera bort gammalt hö vid stora höhäcken. Tog en stund då jag inte är så snabb än...men sakta men säkert så blev det riktigt fint igen  Fyllde sedan på ½ stora höhäcken med 2 sopsäckar med hö och den lilla höhäcken med 1 sopsäck innan jag tog lite vila från höpackningen. Känns att kroppen är orkeslös än  Usch!! Säger jag bara...hoppas att det går fort att "komma tillbaka"!!! Mockade innan jag packade de sista 2 hösäckarna som var riktigt tunga att fylla på. Det kändes otroligt skönt när det var gjort!! Helt svettig blev jag efteråt  Men jag klarade allafall av det helt själv även om det tog 3 ggr så lång tid som det gör i vanliga fall  Insåg att jag inte skulle orka med någon ridning om jag skulle fylla på hö...men det är en dag imorgon också...som tur är!!!

När allt var klart sparkade jag och T boll 


    



   


Sedan åkte jag hem och började med middagen. Kvällen här hemma bli lugn   

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

15 maj 2012 21:39

Lika bra att ta det lugnt, så du inte får ngt bakslag på förkylningen.
Sv: Lätt att glömma att varje dag har sina små solglimtar. :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

16 maj 2012 23:02

Jo, det känns lite så...bättre att ta det lite lugnt någon dag till innan man jobbar på lite mer.

Man ska försöka ta tillvara på alla små solglimtar:D De tillför så otroligt mycket!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

15 maj 2012 22:01

Härligt att sjukan har vänt för dig!

sv: Tack! Vädret var verkligen inte på sin bästa sida och jag vet inte om det var ännu jävligare med strålande sol på söndagen istället....

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

16 maj 2012 23:16

Det känns jätteskönt att det har vänt!! Kommer nog att ta hela veckan innan jag är ordentligt frisk men jag är på god väg och ska jobba imorgon:D Känns superbra!!!

Vädret är på gott och ont ibland. Får inte vara för varmt heller....då blir det också jobbigt...

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards