anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av anaby - 17 maj 2012 15:03

Jag är som sagt väldigt glad och tacksam att jag både orkade och hann med så pass mycket med hagen igår. Bara att tacka och ta emot!!!

Här kommer några kort:



Gummisläggan en otroligt bra hjälpreda när man ska slå ner stolpar  När jag har de långa stolparna står jag även på en vattentunna för att komma upp lite mer. Blir så jobbigt att slå annars  


   


De här är på 3 kg. Det finns upp till 5 kg om jag inte minns helt fel. Vi gick ihop alla tjejer i stallet och köpte en "klubba" tillsammans för att kunna använda när vi fixar till hagarna. Köpt på Jula för 269 kr. Dock några år sedan så priset kan ha gått upp  



Så här ser det ut ner mot åkern. Jag ska göra ingången ner till åkern under veckan. Behövs bara 1 ingång och det är den med ström i så att säga  Elbandet som redan sitter uppe till höger är "vintertråden" och det är ingen ström i den. Så det är den inre tråden som ska upp och sättas ström i. "Vintertråden" får sitta kvar året runt så att åkern alltid är inhägnad när man ska rida. Film och bilder och bättre beskrivning kommer på det sedan  


 


Närbild på ingången till åkern.


   


En liten bild på inhägnaden av vattentrumman. Tyckte att det var lika bra att sätta upp breda band den här gången. Ser så otroligt mycket finare ut nu  L-O hävdar att det ser ut som ett "ren-hägn" då stolparna är så långa  Det bjuder jag på!! Jag är otroligt nöjd med resultatet hittills och nu längtar jag bara tills ingången och allt annat är klart!!!! 


 


Ena paddockingången.

 


Flyttade den andra till nedre delen av paddocken i år. Öppningen är där den långa vita hänger ner. Ska fixa till det lite senare och justera så att det blir lika långt på bägge ingångar. Alltid bra att ha lite mer elband än det som behövs...


Här kommer även en liten film:



Ska se om jag kan plocka in alla 3 elband till utbyggnaden av vinterhagen imorgon. Allt som man orkar göra varje dag är GULD VÄRT sedan när man ska börja sätta tråden. Förhoppningsvis orkar jag med lite varje dag under helgen. Det ska vara sol och fint väder så det borde sätta fart på energin lite  Film och bilder kommer på allt som har med hagen att göra. 


Mvh anaby     

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards