anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

Regn.....dragit elbanden ikväll och nu är hagen snart klar:D Tjjjooohhoo!!!!

Av anaby - 20 maj 2012 20:00

Natten på jobbet gick jättebra!! Dock var jag otroligt trött   Kanske inte så konstigt med 3:e natten i rad och att jag var rejält sjuk innan jag jobbade dessa nätter. Nu har allafall min långledighet börjat  Det känns helt fantastiskt och otroligt lyxigt att vara ledig i 9 dagar nu 

När jag klev ut från jobbet och var på väg in i bilen såg jag den här lilla igelkotten i rabatten utanför!!!! Kunde inte låta bli att kliva ur bilen och ta ett kort med mobilen. Därav den dåliga kvaliten 


   


 Igelkotten borde ju vara ett säkert kort på att sommaren på väg nu!!! Hi hi!!

Hem och sova och efter 3,5 timmar ringde väckarklockan så då var det bara att stiga upp...lätt medvetslös 

Självklart började det att regna nästan direkt jag klev ur sängen...suck!! Energin var som bortblåst på en gång...tänk vad vädret spelar in hur pigg man känner sig 

Jag bestämde mig allafall för att gå ner till stallet efter middagen. Vid den tiden hade det slutat regna  Så efter att ha utfodrat T med lunch och gräs satte jag igång och dra elbanden till hagen. Det gick otroligt bra!!! Det enda som "retade gallfeber" på mig var att de sista 50 metrarna inte räckte på rullen. Bara att hämta nya och skarva på. Men nu är alla elband på plats!!! Det enda som fattas att göra nu är att sätta 20-25 meter och 4 stolpar vid in/utgången uppe vid huset. Det kommer att gå i en grisblink imorgon   Det var känns fantastiskt skönt att nästan hela hagen är klar redan  Jag var jättetrött idag när jag vaknade och hade helst sluppit dra elbanden men så här i efterhand är jag jätteglad att jag "tog mig i kragen" och gick ut och gjord det ändå  Ibland behöver kroppen "bara" lite pepp för att orka "starta upp" 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Medans jag höll på att sätta elbanden i hagen (och var ganska långt borta) kom 2 småtjejer till T:s hage och började mata honom med gräs!!! Det slutade med att han nafsade en av dem när jag hunnit närmare  Sa då till dem att jag INTE ville att de matade hästen pga att han kan bitas!!! Måste ta ett snack med stallägaren och de andra tjejerna i stallet!!! Känns INTE bra på något plan när tjejer i 8-10 år är i stallet och springer runt och matar hästarna. Jag har ingen aning om de bara matade T eller om de även matat de andra hästarna. Tänk om det händer någonting allvarligt och ingen vuxen är där      

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    Det blev nog ca 1 timmes jobb med hagen ikväll. Helt lagom  Sitter just i soffan och håller på att eftersvettas klart innan jag ska ta mig en lång och varm dusch innan jag intar planläge i soffan framför TV 

Det ska bli jätteskönt!!!


Nej, gott folk!! Nu ska jag snart hoppa in i duschen!!!

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!

Nu har min långledighet börjat 

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards