anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Ridit barbacka idag i solen...härligt som bara den:D

Av anaby - 21 maj 2012 18:34

Efter att ha plockat gräs till T blev det en prommis ner till stallet för att rida. Eftersom han vilat i 1 vecka nu kändes det bäst att rida barbacka inne i hagen. Insåg när jag kom ner att åkerbiten bredvid hagen höll på att plöjas   Dock stog traktorn för tillfället stilla. Skyndade mig att göra iordning T och tog mig upp på hästryggen. T kändes riktigt fin  Jag vet att jag är grymt tjatig som alltid säger att han är så underbar...men han är verkligen det!! Ingen svårklasshäst eller så utan bara mysig, lydig och härlig...som en häst ska vara 

Kalasfin i traven och jag lyckades hitta en sits som jag kunde sitta ner i riktigt bra  Hi hi!! Han har ju så stort steg men det går bättre och bättre att sitta barbacka nu....som tur är 

Lika fin i andra varvet!!! Sedan körde jag trav på halva....dvs trav på halva 4-kanten....halt....trav igen på halva 4-kanten. Jag behöver i princip bara sitta till så gör han halt direkt. Lättar jag lite i handen börjar han trava på en gång=JÄTTESUPERDUPERNÖJD med min häst idag  

Jag hann precis trava klart ALLT jag hade tänkt när traktorn kom igång igen!! TUR ELLER VAD!!! Hann skritta 3 varv innan han kom alldelens inpå knuten eller 30 meter bort från där vi stog. Tyckte att det bästa var att göra halt så att T fick stå och titta på traktorn och plogen. Inga problem alls!!! Han stog helt stilla och tittade och när de åkt bort en bit vände han sig och tittade på mig och för att få sin hästgodis  ...duktig häst   Skrittade klart de andra varven innan traktorn kom på sitt andra varv förbi oss. Skulle just ta av tränset i samma veva han kom bakom vindskyddet.....och vad gör T då?? Jo, han flyttar sig och sträcker sig lite till höger så att han SER traktorn helt....sedan flyttar han tillbaka till vänster till mig när traktorn är förbi....behöver jag säga UNDERBARA HÄST!!! 

Lunch till T och jag satte igång och kratta och rengöra vid stora höhäcken och sedan fyllde jag på hö i bägge höhäckarna (4+1). Vatten finns tills imorgon!!!

Sedan var det bara att gå hem!!! Väl hemma passade jag på att göra klart det sista med sommarhagen...

NU ÄR HAGEN KLAR!!! Det går knappt med ord att förklara hur otroligt nöjd jag är att den är färdig redan!!!

Separat inlägg med bilder och film kommer om sommarhagen  

Ikväll ska jag tvätta och göra lite måsten. Annars blir det ganska lungt och skönt här hemma    

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards