anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Otroligt härlig ridtur och fint väder!!!

Av anaby - 23 maj 2012 17:52

Efter att jag hade plockat en ICA-kasse med gräs blev det en prommis ner till stallet för att rida.

Det var kring 13 grader varmt men ingen sol. Ganska lagom väder faktiskt!!! Hade softshelljackan på mig idag.

Vi hann bara komma ner på vägen idag så mötte vi en hel kolloni med cyklister  Måste ha varit kring 25-30 st skolbarn som cyklade förbi oss. Jag stog på höger sidan och väntade. T rörde INTE en fena!! Han stog "giv akt" och väntade medans de cyklade förbi  HELT OTROLIGT!!! När ungefär halva kollnin cyklat förbi blev det ett uppehåll så jag passade på att ge honom en hästgodis och klappade om honom rejält. Han fortsattet att stå helt stilla tills sista cyklisten cyklat förbi. Tja, man kan nog "nästan" säga att han snart är trafiksäker min häst   

Vi skrittade på den nyhyvlade vägen och det kommer nog att bli riktigt bra när den blir använd igen och plattar till sig som den ska. Vi travade som vanligt efter växthusbacken och T kändes så där otroligt lugn och fin...lyssnade både på "tillbaka & framåt"....han är verkligen trevlig min häst  Samma sak nedanför kyrkan. Idag stog det bara 1 bil så idag travade vi förbi utan att gå i sidled  Och travade uppför "klätterbacken". Skrittade ner och sedan blev det trav igen....satt ner och himmel så fint det gick. Plockade ihop honom en del på slutet och han lyssnar så otroligt bra. Jag behöver inte ens ta i honom när jag ska göra halt...jag sitter bara till lite så lyssnar han på en gång. Samma sak när jag ska korta in honom....tar lite mer i tygeln och sedan lättar jag och han ligger kvar...aktiverar bara med skänkeln lite att jag vill att han får lite mer kraft i traven....underbart!!  

Mötte en bil på den smala vägen som stog still och väntade tills vi gått förbi. Inga problem där inte...T var som en filbunke...reagerade inte ens på bilen  Skritt fram till sista traven och även där blev det att sitta ner på slutet. Jättetrevlig trav som jag kortade ner och aktiverade...WOW-känslan infann sig och även lite tårar i ögonen då känslan kändes så himla bra idag  DET SKA VARA ROLIGT ATT RIDA SIN HÄST!!!!

Skrittade sedan hem på en nöjd och harmonisk häst med en supernöjd matte på ryggen 

Hemma blev det lunch och magnetbehandling för T medans jag fixade klart med allt annat innan jag satte igång med sanering av hagen och annat. 

Nu ska jag inta lite middag, ta en dusch och sedan handla mat på Willys!! Sedan kommer jag INTE att göra många knop ikväll vill jag lova  Då blir det chill i soffan för hela slanten!!

Ha en jättebra fortsatt onsdagkväll!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby   

 
 
Anna

Anna

23 maj 2012 21:17

Hej.
Skulle jag kunna få din mail? :p.
Skulle vilja fråga dig lite saker, få lite råd osv.
Och känner att jag inte vill göra det över bloggen.

http://annaakerman.bloggplatsen.se

anaby

23 maj 2012 21:19

Hejsan Anna!! Det går jättebra att maila till mig: anaby32@hotmail.com

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

23 maj 2012 23:13

Härligt att han blivit så trygg med omgivningen. Gillas!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

23 maj 2012 23:46

Han är verkligen hur lugn som helst och då har han ju dessutom vilat i över 1 vecka!! Är bara 2:a dagen jag rider honom:D KÄNNS HELT UNDERBART!!! ME LIKE:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

23 maj 2012 23:43

sv: Det är skönt att ha gjort ett ul och att vi kunde sätta in ordentlig behandling direkt!

Helikoptrar e de vana vid, polisen lågflyger över då och då, det här var jas plan...

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

24 maj 2012 00:20

Håller tummarna att allt går bra för er!!!

Jas är ju ännu värre än lågflygna helikoptrar:O Verkar konstigt att de ens får flyga lågt med Jasplan nära djur!!! Helt rätt att reagera och anmäla!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards