anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Gräs x 2 och jobba sista natten innan helgledigheten:D HÄRLIGT!!!

Av anaby - 30 maj 2012 16:26

Jag hade en jättebra natt på jobbet och var grymt trött när jag kom hem   Satte igång och plocka gräs till T direkt jag landade hemma...1 st IKEA-kasse full med gräs...och tog bilen ner till stallet. T blev otroligt glad att se mig och när jag dessutom hade gräs med mig var lyckan total för honom  Så klart att gräset är godare än hö 

Hem för att sova och har sovit skapligt idag. Känns helt ok att jobba!! Och nu har jag bara 1 natt kvar innan jag blir ledig i helgen  Har en hel del planer för helgen....både städa & fixa altanen (har köpt nya möbler dit).... rensa i rabatterna, kryddhyllan och smultronhyllan och rida T. Förhoppningsvis har någon tid att filma oss!!!  Hoppas att både orken och vädret håller i sig så att jag kan ordna med allt...skulle vara guld att ha gjort allt enligt planen  för en gång skull

Efter att ha intagit en hemgjord fruktsmoothie (ska filma hur otroligt lätt det är att göra den imorgon) fick jag lite nya krafter och gick ut för att plocka gräsranson nr 2 till T. Kan säga att det går lättare och lättare för varje dag då gräset växer sig högre...bara från dag till dag...SKÖNT!!! Planen för T är att han ska få sista plockade gräset på fredag före ridturen..en liten ranson och sedan efter ridning får han beta i ca 1 timme i sommarhagen. Sedan kommer jag att öka på timmarna allt eftersom under helgen och nästa vecka. Funkar det bra släpper jag honom på "sommarbete" efter nästa helg. Då har han fått ca 3 veckors gräsinvänjning 


 


Så klart att gräset är godare än höet matte 


Och en liten film i brist på annat 



Medans T åt upp gräs och kraftfoder hann jag med att mocka, trampa ner hö och kolla vattnet. Det är så otroligt skönt när man har fyllt på hö så att det räcker i flera dagar ( minst 5 dagar) och vatten (varannan dag)...en sån här dag när man är ganska sliten efter jobbet känns det jättebra att få en kort dag i stallet. För till stallet måste jag oavsett om jag rider eller inte...T ska ju tas omhand 


Passade på att ta hem kaninens "mockhink" som jag har glömt i stallet i flera dagar  Varje dag jag plockar gräs och tittar till henne kommer jag ihåg hinken....och när jag kommer hem igen kommer jag ihåg hinken igen och att den är kvar i stallet Kort men intensivt minne  Men idag följde den med hem!!! Hi hi!!

Idag var också första dagen jag kunde plocka rönnbärsblad till henne...gissa om hon blev glad  Gourmemat för en liten lurvig kanin 


                 Hon är av rasen Teddylöwen och är otroligt lugn, sansad, nyfiken och sällskaplig  Börjar dock blir till åren så vi får se om det är "sista sommaren" för henne. Så länge hon mår bra får hon självklart vara kvar men ser jag att hon blir sjuk eller inte mår bra kommer hon att få somna in....den dagen den sorgen  Men som läget är nu är allt bra med henne

Nej, dags att börja fundera på middagen!!! 

Ha en jättebra fortsatt onsdagkväll!!!

Chilla lugnt  
Mvh anaby   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards