anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 14 juni 2012

Av anaby - 14 juni 2012 20:00

Jag hade bestämt mig redan igår att OM det regnade på fm skulle jag åka och handla först och sedan shoppa och INTE rida. Klev upp och det tog inte lång tid innan det började regna...så klart  

Jag och mamma åkte iväg för att först shoppa lite och sedan handla på Willys!! Jag hittade någonting till T både på ÖB, Biltema,Rusta och Jysk...hmmm!! Harkel.... ...host....  

ÖB hittade jag en bredare "klyka" till grinden  10 kr kostade den. Ska se om vi hinner med att byta ut den lite senare ikväll.  Hundarna fick både "tandtråd" och "bacongodis" 

Vidare till Biltema och gissa vad....de har fått hem hästgrejer där...på en liten avdelning!!! Hi hi!! Jag hittade "höpåsar" eller hönät som såg helt ok ut för endast 59 kr!! De är REJÄLT stora också 


         



Köpte 2 st som jag tänkte ha under vintern och hänga upp i kliträdet. Det borde funka fina fisken!!! Sedan hade de bruna 50/50-lindor för 99 kr!!!


       


Och sist men inte minst hittade jag en ihopfällbar träbock till sadeln för 79 kr 


   


Den är aningens lättare än den som jag har nu i järn. Ska behandla den innan jag börjar använda den. Inte för att den ska stå ute hela tiden men ibland kan det ju hända att den står ute i lite regn innan man hinner hem igen. 

Jag hittade även ett 3-pack med flugsmällor för endast 15 kr!!! Tänkte använda en till "target" till T...måste bara klura på vilken färg som är bäst att använda 


   


Sedan vidare till Rusta!! Där blev det rosa stora sopsäckar.


    


Har upptäckt att de är jättebra att packa elband, täcken och annat i ...går sedan bra att skriva på dem VAD det är i säcken...för att hålla koll Och när vi ändå var i närheten tittade vi in på Jysk också. Där hittade jag en väska som jag tänkte ha lite grejer i som inte används så ofta men ändå kan använda om det behövs.


 


Skapligt stor och i ett galonaktigt tyg. Perfekt när man ska ha den i stallet  Pris: 25 kr.





Slutligen in på Willys för att handla mat. Blev en hel del då det var mycket som fattades. Vi ska även till stugan imorgon och då måste vi ha med oss mat och annat dit 

Hem med maten och packa upp in i kylskåpet och sedan skynda iväg till Banken och hämta ut några avier som vi fått från Länsförsäkringar. Vi har nämligen FÅTT TILLBAKA pengar på våra försäkringar!!! Både jag och L-O har det mesta utom djuren försäkrade i Länsförsäkringar....bilarna, hästtransport, husvagn, skoter, 4-hjuling...djuren är försäkrade i Agria  Sedan vidare till Apoteket som ligger "väg i väg" med Banken. Henrik ville ha mer allergimedicin, Fredrik acnemedel och jag smärtstillande. Sedan skulle jag hämta ut mina receptbelagda allergimediciner och adrenalinsprutan. Det visade sig att sprutan INTE fanns hemma och det fanns inget leveransdatum heller?? Fick rådet att ringa VC imorgon och be min läkare skriva ut "den andra sprutan" med snarlikt namn som fanns hemma på Apoteket...men så less man blir  Det gjordes dock en beställning på den här sprutan med så får vi se OM den hunnit komma innan måndag. Så nu blir det att "jaga" VC imorgon när jag vaknar....suck!!

Vidare till Specsaver för att hämta ut mina nya glasögon. Helt otroligt var det knappt någon kö!!! Ibland kan man få vänta i både 30 och 40 min....Pust!!! 

Satte mig i bilen och åkte mot Granngården för att köpa 2 säckar torvmix och 1 stor saltsten till vindskyddet. När jag sitter i bilen på väg hem inser jag att jag har GLÖMT bort att köpa krabbstick till förrätten på lördag  SUCK, SUCK OCH TRIPPELSUCK!! Bara att köra kosan mot ICA....gissa om det var bilkö...alla andra som slutade kl.16.00 var också på vägen och körde samtidigt som mig   Landade ganska sent på ICA:s parkering....hämtade 2 paket krabbstick för 16 kr sammanlagt och gick till kassan. Gissa om jag blev glad när det "bara" var en före mig i kön i kassan  Tack och bock för det!!!

Äntligen hemåt...5 timmar senare!!! Körde ner till stallet för att lämna torvmixsäckarna och saltstenen.

NU VAR JAG ÄNTLIGEN PÅ VÄG HEM PÅ RIKTIGT!!!

Har nu hunnit med att äta middag!! Blev en omelett i Tupperwares nya "Easydelight" som man kan tillaga omelett i micron med 


     


Enkelt och supergott  ME LIKE!!! Har köpt "Easypasta" också som gör att man kan koka/tillaga pasta i micron!! Får den om någon vecka 

Nu har jag packa in allt i skafferiet, fixa med tvätten och röja upp här hemma. Jag har även hunnit med att packa ner både lite mat (torrvaror) och annat som ska med till stugan imorgon också. Vi ska ta med trädgårdsmöbler och bordet också!! Har lånat släpvagnen av pappa  Blir fina fisken!!!

Nu ska jag chilla framför TV en stund tillsammans med....en stor kopp choklad....ett stort glas med saft + citronskivor...1 glas vitt vin....1 nougatruta och 1 plypp 

L-O är på möte och kommer nog hem på ca 1 timme. 
Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby     

     

Av anaby - 14 juni 2012 08:33

1994 när vi flyttade från Västerås och hem höjde jag min inkomst på Försäkringskassan. So far so good!!! När jag sedan blev långtidssjukskriven 2001 och skulle göra en ny höjning av lön fick jag avslag??? Ok, vad är problemet egentligen?? Tror Försäkringskassan INTE att man får höjd lön på 7 år?? Orkade INTE ta tag i problemet utan kände bara att ok...jag provar senare istället...vilket inte blev av....så klart   Nu provade jag än en gång efter 11 år att göra en höjning i samband med min operation för någon månad sedan och året är då 2012....skrev den här gången ner min "taxerade" inkomst från min Deklaration från Kommunen som är min arbetsgivare. Hade ingen större förhoppning om att Försäkringskassan skulle förstå att min lön faktiskt har höjts sedan 1994....det har ju INTE funkat tidigare   Dock får man ju hoppas att de till slut förstår att lönen faktiskt har blivit högre under 18 år  Jag menar...alla som jobbar får löneförhöjning så gott som VARJE ÅR!!!! INGEN JAG KÄNNER HAR HAFT SAMMA LÖN I 18 ÅR... HITTILLS  

Fick mitt besked under veckan men öppnade det inte förrän idag   Har funderat på HUR jag ska svara om jag fick avslag igen?? Mina funderingar har gått till HUR man ska övertyga Försäkringskassan om att lönen faktiskt har blivit höjd under 18 år??? Jag verkar ha fått en vettig kvinna som min kontaktperson så jag hade ett hyfsat gott hopp om att någon typ av förändring skulle komma till skott....

Och äntligen efter 18 år fick jag min "lönehöjning" eller "rätt lön" kanske man ska säga...på Försäkringskassan!! Tänk att det ska ta så många år!!! Jag har ju inte brytt mig om att kämpa för att få rätt lön/ersättningen och en rejäl höjning med lönen från 1994 då jag inte har varit långtidssjukskriven på 11 år. Kan dock tänka mig att min nya kontaktperson har gjort ett bra jobb den här gången Rimligtvis borde det stå i mina papper att jag har sökt om en höjning tidigare...och hur många år sedan det var    OM det skulle hända någonting känns det bra att faktiskt få ut den ersättning man har rätt till Man kan ju faktiskt bryta både armar och ben i olyckor även om man hoppas att man slipper....så klart!!!

Kan säga att hädanefter kommer jag att höja min ersättning/lön på Försäkringskassan VARJE ÅR när jag har fått min Deklaration!!! Då kommer jag ihåg att göra det och kommer INTE att hamna i den här sitsen igen  

Nu känns det skönt att kunna andas ut och det är dags att släppa detta för ett tag framöver  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards