anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av anaby - 15 juni 2012 14:49

Jag har inte velat ta i elbandet sedan vi kopplade in strömmen...inget jag brukar vilja göra frivilligt 

Idag var det då dags för "året första ström-olycka" så att säga  Jag hade hängt det nedre elbandet med handtag på det övre och skulle gå under....när jag var i lite, lite med jackan på ryggen och fick mig en "smäll".....oooooffffff!! Höll på att knäa av chocken   Det kändes och var rejält med ström i elbandet trots att jag INTE har kopplat på det nedre elbandet till strömmen än    Tur att T har sån respekt för ström annars kan han nog bli  "permanentad" framöver....  Han går aldrig i närheten av elbandet utan håller sig på behörigt avstånd  

Mvh anaby  

Av anaby - 15 juni 2012 14:07

Det var fint väder när jag vaknade idag men självklart hade det regnat under natten...inget bra underlag på blött gräs...suck!! Hade tänkt både trava och galoppera idag 

Bestämde mig för att rida en sväng på åkern ändå. Tänkte träna lite halter, fram och bakdelsväningar och skänkelvikning och ev. trava lite på den mindre volten. 

Det är verkligen mysoväder just nu. När jag skulle göra iordning T hade jag en tunn vindjacka för att det var lite kyligt..då blev jag jättevarm...tog av den och när jag sedan hade ridit ett tag...blev det kallt...då frös jag  MEN SUCK!! BESTÄM DIG FÖR OM DET SKA VARA SOL ELLER INTE 

Red först efter hela åkern...sedan på 4-kanten....serpentiner och på volten. Tränade halter, fram och bakdelsvändningar och slutligen skänkelvikning. Jag blev väldigt imponerade av skänkelvikningarna!! Vi har nämligen INTE tränat på det på evigheter känns det som...men visst funkade det....lite segt men han flyttar sig för skänkeln Sedan avslutade jag med att trava kortare sträckor på volten. Först fick jag en protest med att han INTE skulle gå fram...minsann...men sedan när han väl gick fram lyssnade han jättebra?? Det var rejält varmt och kvavt idag så ev. kan det vara att han tyckte att det var jobbigt. Samma sak i andra varvet...en liten protest men sedan var han klockren och lyssnade minsta lilla för både "framåt & tillbaka" 

Blev kanske 30 min ridning sammanlagt med lite trav på slutet. Kändes ändå helt ok...bättre med lite än ingenting alls 

T fick lunch och magnetbehandling medans jag passade på att gå runt hela hagen och röja grenar, "hundkex" och andra blommor under nedre tråden. Tog nog ca 1,5 timmar att ta sig runt. Ska ta "trimmern" och göra det ordentligt under nästa vecka. Det är nämligen väldigt hög växtlighet just nu...börjar bli kring 50-70 cm...bättre att ta bort det innan det blir både för tjockt och för högt. Jag brukar "bara" gå en sväng per sommar och röja under tråden. Har dock ingen ström i nedre tråden men vill gärna hålla undan lite ändå.

Jag fick en uppringningstid på VC idag!!! Tjjjoohhoo!! De ringde upp under em och läkaren ska skriva ut ett annat recpet på en annan adrenanlinspruta  Ssk som ringde upp mig frågade VAD jag behövde spruta till...och om det var akut. Tja, sa jag...jag är väldigt allergisk mot getingar...så det är klart att visst vill jag ju ha en spruta utskrivet i början på sommaren då jag har sett en hel del getingar redan nu  Hon skulle försöka få receptet till idag men jag sa att om jag får det tills på måndag är jag väldigt nöjd och tacksam...det skulle inte vara några problem alls  Det är bara att tacka och ta emot!!

Nu ska jag duscha, packa och sedan åker vi till stugan och kommer hem på söndag!!
Jag vet inte hur internet kommer att fungera....funkar det skapligt svarar jag på kommentarerna ikväll annars får det vänta tills jag kommer hem på söndag!!
Ha en jättebra fortsatt helg och sköt om er!!! Jag håller tummarna för bra väder för oss allihop!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby         

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards