anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 22 juni 2012

Av anaby - 22 juni 2012 13:33

Igår bestämde jag och Henrik att han skulle filma mig. Dock visade det sig att när vi stog där med videokameran....funkade den inte   Min vanliga tur eller otur...beror på HUR man ser på det   Henrik gick och hämtade min "lilla" enkla lilla kamera som jag brukar filma med. Tyvärr är inte kvaliten så där jättebra även man ser att det är vi. Ni får hålla tillgodo med den tills vidare  

Jag har inte sovit något vidare bra inatt   Har oroat mig väldigt mycket för T:s eksem...om det är mugg eller vad det är?? Vet ju vilket helvete jag hade förra sommaren   Kl. 08.00 steg jag i allafall upp och gick ner till vindskyddet för att smörja in eksemen med en blandning av Vegebom & salicylsyrevaselin. Det såg otroligt nog BÄTTRE ut än igår  Kanske att jag kan börja andas ut trots allt!! Jag håller tummarna!!!

Sedan gick jag hem för att äta frukost och prata med både man och barn innan det blev en ridtur med T.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om min häst förutom att han helt enkelt är helt underbar  

Jag kommer aldrig att bli någon dressyrryttare men jag tycker ändå att min sits har förändrats till det bättre det senaste året. Mina armar och hållningen är det nog mest skillnad på. Att jag sedan faktiskt lyckas sitta ner så pass bra som jag gör på T som har så stor trav tycker jag är mycket facinerande  Det finns helt klart saker att förbättra med min ridning när jag rider barbacka men jag är just nu nöjd med vad jag ser   Det är otroligt nyttigt att bli filmad så att man verkligen får se HUR man sitter och VAD man ska förändra och förbättra  

För dagen är T lite rund...han går ju ute dygnet runt men förutom den runda magen tycker jag att han är jättefin   Kom ihåg att jag är en partisk matte  


Här kommer filmerna:



 

Trav på en ganska stor volt...mellan 15-20 meter



  

Andra varvet.



 

Första galoppen överhuvudtaget barbacka   Det går nog inte med ord att beskriva hur glad och tacksam jag är att jag har så himla lugn häst  



 

Det här är min "farvoritfilm" för dagen   HÄRLIGA HÄST  


Sedan skrittade jag av T runt hela åkern innan det blev dags för lunch och magnetbehandling. Tvättade nu bort det jag hade smörjt på eksemen med Hexocil. Och nu såg jag att det var skillnad från igår  Sköljde och tvättade med Hibiscrub som fick sitta på och verkar medans jag fyllde på vatten i både hagen och paddocken. Sköljde bort Hibiskruben och gick ner till stallet för att fylla på 2 vattenhinkar till vindskyddet och när jag kom hem igen smörjde jag eksemen på nytt med Vegebom & salicylsyrevaselinblandningen. Och sist men inte minst öppnade jag upp paddocken så att T kunde vara i hela hagen. DÅ VAR ALLT KRING T KLART FÖR IDAG  

Mamma och pappa kollar till honom under helgen. Han har allt han behöver i hagen...gräs och vatten  

Nu ska jag duscha och sedan packa in bilen innan jag och Henrik åker till stugan. Måste nog in på Willys eller ICA för att köpa bär till tårtan  Glömde helt bort det igår  

Hoppas att ni har haft en jättebra dag och får en fortsatt bra kväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 22 juni 2012 09:50

Jag tänkte passa på att önska alla som är inne och besöker oss en



JÄTTETREVLIG OCH BRA MIDSOMMAR!!!



Hittills har vädret varit superbra här...sol och vindstilla  


 

  Bjuder på en ny bild från idag. Observera den vita blomman (Hundkex kallas den här uppe) framför oss och höjden på den  

T ligger på ca 174 cm i mankhöjd så blomman borde vara kring 170 cm +- någon cm...finns många såna höga blommar här just nu!! Himmel vad det växer  


Mvh Anna & Tabasco  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards