anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 25 juni 2012

Av anaby - 25 juni 2012 17:59

Det har varit varmt idag....sömnen har blivit därefter   Har haft fläkten på i sovrummet annars hade jag nog aldrig somnat  Lämnade ett SMS till L-O imorse där jag skrev att jag ville att han skulle "posta" min mobilladdare....så att jag har den på torsdag eller fredag. Vill gärna ha mobilen på under helgen när Fredrik ev. far ut och Henrik är i Borlänge. Hann bara stiga upp så ringde L-O och berättade att det var en karl "från byn" som jobbade i stan och han skulle kunna ta med laddaren till jobbet imorgon....så kunde jag hämta den där  SUPERBRA!!! Tur att det finns snälla människor  Problemet löst  

Ringde mamma i morse innan jag gick och la mig för att säga att Henrik var på väg med bussen och att allt var bra med honom. När jag vaknade hade jag en lapp ute i fastun där det stog:



Anna ring mig när du vaknar!! Jag kan följa med dig till Apoteket och ICA!! Mamma


Helt fantastiskt!! Detta innebar att jag fick "skjuts" till Apoteket för att hämta ut T:s kortisonkräm  BÄSTA MAMMA  


 

Får hoppas att den hjälper nu!!!
Sedan var vi in på ICA och några andra ställen. Jag har en benägenhet att "göra av med" gummistövlar på "löpande band"   Det brukar bli hål kring vristen på dem och sedan läcker de in vatten..inte så bra när man är i stallet  

Idag hittade jag superläckra stövlar på REA på ICA för 99 kr  


 

De lär nog hålla till nästa sommar...får jag hoppas  

Sedan åkte vi hem och jag har hunnit vara ute och tvätta T:s mugg med både Hexocil och Hibiskrub. Väntar nu på att middagen ska bli klar och på att jag ska skölja bort Hibicruben och smörja med kortisonet.

Sedan blir det att packa inför jobbet igen. Ska ringa både L-O och Henrik innan jag åker till jobbet...så att jag vet att allt är ok. Kan ringa dem sedan igen när jag vaknar imorgon...eller i allafall Henrik!!!

Det blir kroppkakor till middag idag och sedan tänkte jag ta det här till efterrätt:


 

  


Jag har varit in på Hööks för att titta lite på REAn och självklart var bettet jag hade tänkt köpa på REA!!! Ringde för att makulera min förra order och ska istället skicka en ny order inatt där bettet är billigare  Har inte hittat så himla mycket som jag varken vill ha eller behöver på REAn. Blir nog ganska billigt för mig det där  

Vid förra REAn i januari "hamstrade" jag nämligen både schabrak och huvor till väldigt bra pris  Och 1 till jättfint mörkbrunt träns!!! Så det lär vi INTE behöva den här gången.....och knappast några täcken heller...då det hänger några på lager här hemma   Det blir några smågrejer istället  

Nu är det dags för middag och sedan ut till T!!! Tar kort på muggen imorgon istället när jag har mer tid på mig.
Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 25 juni 2012 08:14

Natten på jobbet har varit bra  Underbara Brukare...fick mig 3 kramar av 5 möjliga när det var läggdags för dem Ringde till Henrik vid 05.30 för att väcka upp honom så att han skulle hinna med att äta frukost och fixa klart det sista....tills morfar skulle skjutsa honom till bussen kl.06.20
Ringde till honom alldelens nyss och nu sitter de på bussen och har det bra  Känns bra att ha pratat med honom innan jag ska lägga mig för att sova  

Åkte ner till stallet direkt efter jobbet för att tvätta & smörja muggen. Ser skapligt ut fortfarande. SKA TA KORT UNDER EM!!! Inga svarta krustor utan mer "normala" krustor som försvinner vid tvätt. Smorde med vegebom/salycylsyrevaselin för att få bort de sista krustorna så att det går lättare att smörja in under em. Sedan hem för att ringa min veterinär som skrev ut korstsonsalva  Hade en viss ångest att han skulle ha gått på semester!! Gissa om jag blev glad och överlycklig när han svarade  Ska åka till Apoteket när jag vaknar och hämta ut receptet. Kommer även att se om det finns mer Hibiscrub....så att jag inte får slut med det.

Förhoppningsvis kommer kortisonet att "ta bort" muggen den här gången....då det inte har hunnit bli såna där jobbiga svarta krustor som gör att det är svårt att behandla  Nu är det bara att hålla tummarna!!!

Dags för bädden!!!
Ha en jättebra dag allihop!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards