anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Höökspaketet!!!

Av anaby - 4 juli 2012 10:14

Här kommer några bilder på vad som fanns i Höökspaketet jag hämtade ut igår:


 


Normalstort paket  



1 stycke Comfort pad 134 kr. Dock var den vinröd på ena sidan och grå inte brun på andra sidan som bilden på hemsidan visar Men bättre med grått än svart för en "brun-o-man"  Den är lite uppbuntad under sadeln så det blir nog jättebra  Och isolatorer för det breda elbandet 39 kr st.


 


Röda senskydd 74 kr och stykkappor 64 kr. Helt ok röd färg  Återstår bara att se om jag måste förlänga kardborren på dessa också. Dock är det vit kardborre så det är lätt att köpa och förlänga utan att det kommer att synas så mycket  

Ibland är det bökigt att ha en STOR häst  


 


Jag köpte även några "dummyfodral" 7 kr st och 1 kamprulle 24 kr till hundarna  Hovborsten kostar 7 kr!!! Hi hi!!


     

Och till sist en krubba för 134 kr att sätta upp i vindskyddet. Det kommer att bli jättebra  


Det var sommarens beställning till Hööks. Alldelens lagom tycker jag  Väntar på en "mindre" beställning från Hööks med bla bettet och några smågrejer för att komma upp i summan 200 kr...minsta summan för att få beställa via nätet  Annars återstår endast en beställning till Börjes under hösten som mest kommer att innehålla tillbehör till hagen och vitaminer. Det kommer också att bli lite sjukvårdsgrejer och ev. en till Ultra Shields flaska!! Men annars har jag "köpstopp" på det mesta har jag bestämt  Vi har allt vi behöver och mer därtill!! Efter det senaste remontränset från Hööks har vi mer träns än vi behöver, schabrak i överflöd och grimmor och täcken som ligger och väntar på att få användas  Täcken är bra att ha liggande hemma med tanke på att T gärna "förstör" ett och annat regntäcke emellanåt  På så sätt behöver jag aldrig panikköpa ett nytt täcke som jag kanske inte ens vill ha utan jag har alltid lämpliga täcken hemma till honom  Ibland är det som sagt bra att ha "ett lager" med utrustning hemma  Himmel vad jag kommer att spara pengar under hösten  

Mvh anaby  


 
 
cia

cia

5 juli 2012 21:01

Väldigt svårt att inte köpa en massa till hästarna, finns så mycket fina saker! :) Sen att man redan har överflöd att vissa saker är de så svårt att låta bli! ;)

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

anaby

6 juli 2012 22:03

Det är riktigt svårt att INTE köpa en massa utrustning till hästen...speciellt på REA när allt är så billigt!! Men jag har blivit duktigare och duktigare. Det har hjälpt mig mycket att inventera mina hästgrejer några ggr varje år...och på så sätt faktiskt har "skaplig" koll på VAD jag har hemma och VAD jag faktiskt behöver;) Räknar med att INTE köpa så mycket fram till januari 2013. Utan endast det nödvändigaste och det vi faktiskt behöver:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards