anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Kavaletti och lastträning dag 2:D

Av anaby - 4 juli 2012 13:17

Idag tog jag det lugnt på fm och sedan gick jag ut och körde in bilen och transporten i paddocken. Gjorde iordning för muggtvätt och hämtade T som låg och sov nere i vindskyddet  Jättebra att han vilar!!!

Tvättade muggen först och sedan satte vi igång med lastträning dag 2. Idag tog jag grimskaftet först och vi "rakt in" 3 ggr utan tveksamheter   DUKTIG HÄST  

Tog bort grimskaftet och T följde med in direkt...inga tveksamheter där inte!! 3 ggr    

UNDERBARA OCH DUKTIGA HÄST!!!

Han vill gärna gå in själv men när jag står bakom går han INTE in....kom då på att jag kan gå och ställa mig vid lilla dörren. Sagt och gjort!! Jag ställde mig där och väntade tills T skulle ställa sig framför bakluckan...vilket inte tog många sekunder. Ropade och vinkade på honom och det tog inte många sekunder så var han inne i transporten  Han gjorde det 2 ggr utan att blinka!!

UNDERBARA OCH DUKTIGA HÄST IGEN 


Här kommer en film på sista gången:



  Är väldigt nöjd med lastträningen idag  Det gich helt klart över förväntan!! Jag tycker det är väldigt bra att kunna ta in transporten i paddocken och på så sätt kunna ha honom lös eller jobba med grimskaft i lugn och ro utan att behöva oroa sig för att det kommer bilar, folk eller annat precis i anslutning till transporten. Nu kommer de en bit bort på vägen istället...men det är nog kring 50 meter bort i allafall  


Nu var jag riktigt nöjd med lastträningen och hade inte tänkt träna något mer. Men T ville annorlunda minsann   Han gick helt sonika in i transporten själv och backade sedan ut helt lugnt!! Jag hann ju givetvis INTE med med kameran eller var nog lite chockad också...men film på backningen finns med i allafall  



 

Jag måste säga att han är otroligt arbetsvillig min häst!!!! ME LIKE  



Några kort från dagen.


   


Favoritkortet för dagen   Gillar hans blick och fokus här  



Som synes är han helt lugn när han är i närheten av transporten. Det går t.o.m att beta nära den nu  


  Sedan blev det lite skritt lös över kavalettibommar för T och mig. Han sköter sig jättebra!!! Det här är en häst som "normalt" sett brukar "hoppa högt" över en bom på marken...så jag är så otroligt tacksam att han skrittar helt lugnt över flera stycken nu för tiden  


En liten film:



 

Det är inte så lätt att filma men jag hoppas att ni får lite hum om hur jag har gjort med honom.


 


Ser inte så glad ut men sköter sig väldigt bra  


Idag fick han MYCKET beröm och hästgodis!!! Är så otroligt nöjd!!! Imorgon blir sista lastträningen för ett tag. Åker till stugan på måndag och blir där i 1 vecka så lastträningen kommer att återupptas när jag kommer därifrån. Tror att det kommer att vara bra för T att vila lite från det nu när det har blivit lite "intensiv" träning i några dagar  

Har sedan tvättat och smörjt muggen klart. T står just nu i hagen och väntar på att kortisonsalvan ska torka. Sedan väntar lunch och myggmedel och flugmask.

Jag ska se på en TV-serie som jag spelade in från igår och dricka min päron & nektarin fruktsmoothie  


 

Titta vilken härlig färg den har!!!


Väntar också på att pappa ska komma ut till garaget. Jag ska tvätta några vintertäcken (3 st) och hänga ut på tork nu när det är så varmt ute. Bäst att passa på medans det är fint väder!!!


Tänkte också hinna med en joggingtur idag. Annars blir det lite pyssel här hemma och sedan en lugn kväll  

Nej, dags att lägga på en rem så att jag kan sitta i lugn och ro och titta på TV-serien innan det blir dags att jogga!!


Ha en fortsatt jättebra onsdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

4 juli 2012 14:43

Men vad duktig han är....eller det är väl du som varit duktig och tålmodig....en av mina kompisar släppte båda sina hästar vid lämmen och klappade dom i rumpan så gick dom på och stod lösa när hon körde. Det kan man kalla lättlastat ;)

Jag har bara fått en elak (och naturligvis anonym) kommentar under mina år som bloggare, men den kom från mitt x jag kollade ip nr. Han förföljde mej ganska länge när jag lyckades frigöra mej.


Det är inte vi som gjort iordning den lilla gården som kycklingarna är i, det är förra ägaren som gjorde till hunden, vi har bara satt kycklingnät längst ner så dom inte rymmer.

JAg fick ingen allergimedicin, lälkaren sa att det inte var allergi, men jag ska nog göra en utredning i höst ialla fall eftersom jag nyser när det blir för mycket som virvlar runt näsan.

http://marresmams.blogg.se

anaby

4 juli 2012 15:22

Han är riktigt duktig min häst:D Jag har nog en hel del tålamod men min häst ska också ha beröm då han "lyssnar" så otroligt bra och är känslig för rösten och kroppspråk:D Utan det hade jag nog inte alls haft lika lätt att jobba med honom!! Så vi jobbar nog rätt så bra tillsammans;) Hi hi!!

Det låter jättebra att du också har klarat det bra från elaka kommentarer!! Skönt att du lyckades frigöra dig från ditt ex!!!

Perfekt att ha en fd hundgård till hönsgård:D Då behövde ni bara modifiera om den lite innan den passade för ändamålet:)

Tråkigt att du inte fick allergimedicin men jättebra att de ska göra en utredning till hösten:D Håller tummarna att ni får reda på vad problemet är så att det går att lösa på ett bra sätt!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards