anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 juli 2012

Dags att skriva lite om regntäckena!!!

Av anaby - 6 juli 2012 19:30

Jag har valt att köpa ett gäng billiga regntäcken till T pga att han gärna biter sönder dem fram i bogen när han blir less på dem  



Himalaya från Börjes i storlek 165 cm. Jag har betalat 299-399 kr för dem. Priset varierar beroende på om det är REA eller normalt pris på dem. Ett billigt prisvärt regntäcke  


 


Så här ser det ut på hästen. T har mest på sig regntäcken. Både ofodrade och fleecefodrade. Har endast vintertäcke när det är kallare än -10 grader ute.



En regnig dag i slutet på maj i början på betessläppet.



En regnig augustidag  


 


Här verkar det vara snö så det borde vara november eller december månad.


 


Så här kan det se ut efter T har haft sitt regntäcke på sig under 1 natt vid regn  





Efter lagning  





 

 


Ett annat Himalaya regntäcke...fast i blå färg..likadant täcke.

 



Fleecefodrat regntäcke Tyfon. Pris: 299-399 kr beroende på REA pris eller normalpris.  Det här täcket använder T mest vintertid när det är varmare än -10 grader ute.


 


Vinterrid vid stora höhäcken.



Hösttid uppe vid huset.



 


Även det här täcket har fått sig några "omgångar" med tänderna...när T tyckt att han haft på sig det för länge...över natten  


 


Lagat och i någorlunda bra skick igen  


Himalaya ofodrat regntäcke:

1 brun/grönrutigt

1 blått

2 brun/grönrutigt HELT NYA som ligger på lager hemma.


Tyfon fleecefodrat regntäcke:

1 brunt

2 bruna HELT NYA som ligger på lager hemma.


Har under våren "slaktat" 1 Tyfon fleecefodrat regntäcke som kommer att användas till reservdelstäcke istället  


Mvh anaby  



 
 
Stina

Stina

7 juli 2012 21:24

Himalayatäckena är faktikt prisvärda och ok, har några stycken hemma.
Annars är jag galen i Horsewaretäcken ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

anaby

7 juli 2012 21:30

Himalaya är perfekt för mig som har en huligan som tuggar sönder täcken emellanåt. Både prisvärda och riktigt bra kvalitet!! Slår dock inte Horseware men det gör få täcken;) Då det verkligen är superkvalitet på dem:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards