anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av anaby - 7 juli 2012 23:52

Kvällen har varit lugn och bra här hemma  Det blev INGA chips och dipp kan jag säga...orkade inte efter min portion med jordgubbar och grädde    

Har nyss varit ute för att checka så att T:s tussor sitter kvar på hovar/karled. Den ena hade åkt lite upp och den andra lite ner men i det stora hela har det suttit bättre än väntat. Vadskyddet verkar sitta absolut bäst  Så det blir vadskydd på bägge imorgon  


   


Om det sitter kvar tills imorgon är jag säker på att muggen kommer att vara otroligt MYCKET bättre än den var idag!! HÅLL TUMMARNA!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Han är ju bara helt underbar min häst  Jag såg att han stog vid ingången och betade när jag sett klart på "Scream 4" så jag skyndade mig att gå ner i källaren och göra iordning för ev. muggtvätt...om det skulle behövas. Tände då i tvättstugan (som ligger innan garaget. Man går genom tvättstugan för att ta sig till garaget) och när jag tittade in i garaget (som var släckt) ser jag genom fönsterrutan hur T står "giv akt" och väntar på mig  Gissa vad reaktionen blev när jag tände lampan i garaget? Gnäggningar på hög nivå   HAN ÄR VERKLIGEN ALLTID LIKA NÖJD OCH GLAD VARJE GÅNG HAN SER MIG!!! GNÄGGAR ALLTID!! HELT OTROLIGT TACKSAM HÄST  Tog på honom grimman och grimskaft och sedan står han "giv akt" tills jag har kollat klart tussorna på bägge bak. Tja, jag har ärligt talat inte varit med om en häst som är så här otroligt snäll, tacksam, arbetsvillig och har sånt här underbart temperament någon gång förrän nu!!! Då har jag haft egen häst i 37 år  Klart att jag blir irriterad på honom emellanåt också....men 95 % av tiden vi spenderar tillsammans känner jag mig bara så tacksam över  WOW säger jag bara!! Vill inte ens tänka tanken på att han någon gång i framtiden kommer att lämna mig. Men fram till dess kommer jag att njuta av vår tid tillsammans  HÄRLIGA OCH UNDERBARA HÄST!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag dricka upp det sista i vinglaset, ringa min kära man   och sedan hoppa i bädden!!
Sov gott och ha de bra så länge!!
Mvh anaby  

Av anaby - 7 juli 2012 21:00

Jag har tagit det väldigt lugnt här hemma efter middagen. Efter 3 timmar gick jag ut för att "checka" tussorna på T:s hovar och de satt kvar!!! Pust!!! Vadskyddet hade kast upp lite men sockan satt väldigt bra  Släppte nyss ut honom i hagen och ska gå ner och titta så att allt sitter bra innan jag lägger mig vid midnatt. Då blir det att ev. byta ut sockan eller vadskyddet lite beroende på OM de sitter till belåtenhet. Jag är bara så tacksam att allt sitter på plats fortfarande så att det inte kommer in en massa damm och jord...allt är hittills rent och fint  Får se hur det ser ut på 3 timmar till!!!

Sedan har jag gjort iordning lite vin, körsbärslikör och jordgubbar med grädde till mig själv  


 

Ingen av barnen ville ha ikväll...det gjorde ingenting kan jag säga  

Nu är det bara några dagar kvar tills jag åker till stugan och äntligen får träffa min kära man  Börjar kännas jobbigt att inte ha träffat varandra på 2 veckor!!!

Nu ska jag och katten se på TV och chilla i soffan tillsammans  


       


Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 7 juli 2012 18:00

Idag vid 11.00-tiden åkte jag och några qvinnor på en Marknad som ligger ca 2 mil bort. Det var länge sedan jag var där och det är alltid trevligt att titta om det finns någonting som man vill ha eller behöver  


Jag köpte bla 1 st 3-pack med ullstrumpor med extra resår till T och vadskyddet.


 


Köpte 2 st i storlek x-large 29-32 cm. Kändes bra att det fanns STORA man vill ju inte att det ska stasa...


Sedan hittade jag en del till mig själv också:


 


1 brun väska för 100 kr

1 svart mindre väska för 100 kr

1 brun plånbok i läder för 100  kr

1 lila onepice för 350 kr!!!

1 platt vattenflaska för 10 kr

1 tejprulle med handtag för 10 kr

Det blev några fler saker också men det finns inte med på bild.


Sedan gick vi förbi på ett Loppis där jag hittade en värmefilt för 30 kr!!!


 


Den blir perfekt att ta till stugan och använda under hösten när det är kallt och ruggigt  


Vid 13.30-tiden kom vi på att vi skulle äta lunch efter ett antal timmars shoppande. Sagt och gjort vi beställde mat på Frasses. Gissa vad väntetiden blev?? 45 min  Hade vi vetat det skulle vi ha ätit någon annan stans...man lär sig ju av sina misstag kan jag säga  Vid bordet brevid oss satt en av mina fd Chefer på mitt gamla jobb. Hon frågade hur länge vi hade väntat på maten?? 30 min sa jag. Du skämtar sa hon och frågade efter mitt nr som var 96...de hade 116....tror ni att de var less med att sitta och vänta på maten tillsammans med sina barn?? Japp!! Vi var ALLA less kan jag säga..tråkigt att det ska bli så där ibland. Nästa gång blir det som sagt att äta vid något mindre ställe så att man får maten direkt istället  

När lunchen var nere i magen gick vi en sista gång och köpte det vi hade funderat på...eller de andra köpte och jag följde med  Sedan bar det av hemmåt!!!


Fick ett MMS (bild av höbalarna och traktorn)  av min kära man att balarna är klara och att han kört hem dem till gården  Det ska ju blir regn ikväll så det känns alltid bra att VETA att höet är rullat, inplastat och klart...då kan jag slappna av ordentligt när jag vet att T:s hö för hela året är helt färdigt  


Har hunnit med att tvätta och smörja T:s mugg en andra gång för dagen (se separat inlägg) och nu är det middag som gäller!!! Sedan lite småplock här hemma och sedan chilla framför TV med 1 vinglas  Tänkte lyxa till det med chips och dipp ikväll också  

Kan säga att det tog mig hela kvällen att dricka upp mitt vinglas igår  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt

Mvh anaby  

Av anaby - 7 juli 2012 17:05

Här kommer några bilder och info om muggen veckan som gått.


 


1/7 ovan.


 


3/7 ovan.


 


4/7 ovan.


 


7/7 morgon ovan.



7/7 eftermiddag ovan.


Jag tyckte att det var betydligt bättre i början på veckan. Det har gått bra att tvätta och smörja MEN så fort T går utanför paddocken blir det dammigt och smutsigt  Sedan röjde jag bort smörblommor igår så det kan också vara en bidragande orsak till att det ser lite sämre ut idag. Förhoppningsvis är det bättre till imorgon!!! Har tidigare provat att linda men det är så otroligt svårt att linda i karleden på ett vettigt sätt så att det sitter fast ordentligt   Suck!!

Jag steg upp på morgonen och tvättade och smörjde med Vegebom och la på en Sorbactkompress och lindade med flexlinda och sedan satte jag på ett nattbandage med kardborre för att fästa flexlindan strax under kotan.

När jag kom hem drygt 5 timmar senare satt det hyfsat men givetvis hade flexlindan åkt upp och halva karleden var smutsig....där det INTE var smutsigt så det betydligt bättre ut som tur var! Och resten var i allafall INTE värre!! 

Medans jag var på Marknaden funderade jag på HUR jag ska få någonting att sitta fast överhuvudtaget för att skydda karleden??? 

Jag hittade ullsockar som var extra töjbar resår på. 3 par för 80 kr som hittat  

Sedan hittade jag något typ av vadskydd som fanns i x-large och var 29-32 cm i omkrets...och av stretchigt tjockare  tyg!!



 

  

Pris: 10 kr st. Köpte 2 st. Klippte bort den svarta kanten för att få mer rörlighet och så att den inte ska stasa.


Begav mig ut för att tvätta och smörja igen när jag kom hem. Smörjde med Vegebom + la en Sorbactkompress på. Lindade med flexlinda och tejpade med eltejp. Krånglade sedan på vadskyddet och det såg riktigt bra ut  


 


Tjepade för säkerhetsskull fast den lite. Nu får T stå inne i paddocken så länge som det bara går...allafall tills det börjar regna under kvällen. Kommer att kolla hur allt sitter fast under kvällen.

Han har fått en liten röd prick som är på andra bakbenet i karleden. Kan bero på att jag rensade bort en massa smörblommor igår. Där tog jag en av ullsockarna!! Klippte bort nedersta tån och tog på socken som jag drog dubbeltillbaka. Den kändes bra och var INTE för tajt..Tack för det!!!


 

Tejpade även här fast lite så får jag se hur den sitter fast lite senare.

Upplever att Vegebomsalvan hjälper NÄR man har lindat benet så att det INTE kommer in smuts och damm....är bara så otroligt svårt att göra det när det sitter i karleden   Lättare att linda högre upp  Kortisonsalvan har också hjälpt bra men när det bara dammar blir det torrt och smutsigt och läker liksom aldrig riktigt ihop...usch vad less jag är på det här   Vill att det ska läka ihop ordentligt någon gång!!! Får verkligen hoppas att det här fungerar nu!!!


Mvh anaby  

  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards