anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 juli 2012

Varit på Marknad idag och shoppat både det ena och det andra;)

Av anaby - 7 juli 2012 18:00

Idag vid 11.00-tiden åkte jag och några qvinnor på en Marknad som ligger ca 2 mil bort. Det var länge sedan jag var där och det är alltid trevligt att titta om det finns någonting som man vill ha eller behöver  


Jag köpte bla 1 st 3-pack med ullstrumpor med extra resår till T och vadskyddet.


 


Köpte 2 st i storlek x-large 29-32 cm. Kändes bra att det fanns STORA man vill ju inte att det ska stasa...


Sedan hittade jag en del till mig själv också:


 


1 brun väska för 100 kr

1 svart mindre väska för 100 kr

1 brun plånbok i läder för 100  kr

1 lila onepice för 350 kr!!!

1 platt vattenflaska för 10 kr

1 tejprulle med handtag för 10 kr

Det blev några fler saker också men det finns inte med på bild.


Sedan gick vi förbi på ett Loppis där jag hittade en värmefilt för 30 kr!!!


 


Den blir perfekt att ta till stugan och använda under hösten när det är kallt och ruggigt  


Vid 13.30-tiden kom vi på att vi skulle äta lunch efter ett antal timmars shoppande. Sagt och gjort vi beställde mat på Frasses. Gissa vad väntetiden blev?? 45 min  Hade vi vetat det skulle vi ha ätit någon annan stans...man lär sig ju av sina misstag kan jag säga  Vid bordet brevid oss satt en av mina fd Chefer på mitt gamla jobb. Hon frågade hur länge vi hade väntat på maten?? 30 min sa jag. Du skämtar sa hon och frågade efter mitt nr som var 96...de hade 116....tror ni att de var less med att sitta och vänta på maten tillsammans med sina barn?? Japp!! Vi var ALLA less kan jag säga..tråkigt att det ska bli så där ibland. Nästa gång blir det som sagt att äta vid något mindre ställe så att man får maten direkt istället  

När lunchen var nere i magen gick vi en sista gång och köpte det vi hade funderat på...eller de andra köpte och jag följde med  Sedan bar det av hemmåt!!!


Fick ett MMS (bild av höbalarna och traktorn)  av min kära man att balarna är klara och att han kört hem dem till gården  Det ska ju blir regn ikväll så det känns alltid bra att VETA att höet är rullat, inplastat och klart...då kan jag slappna av ordentligt när jag vet att T:s hö för hela året är helt färdigt  


Har hunnit med att tvätta och smörja T:s mugg en andra gång för dagen (se separat inlägg) och nu är det middag som gäller!!! Sedan lite småplock här hemma och sedan chilla framför TV med 1 vinglas  Tänkte lyxa till det med chips och dipp ikväll också  

Kan säga att det tog mig hela kvällen att dricka upp mitt vinglas igår  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards