anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

Mugginfo på kvällen:) och packningen inför stugan snart klar!!!!

Av anaby - 8 juli 2012 21:58

Muggen såg jättebra ut nu på kvällen!! I princip alla krustor och gula flagor var borta på det "värre" benet  Och på det andra där det var mer lite blod var helt rent och fint   Dock är han en aning svullen i det "värre" benet nu ikväll...kan bero på att det är väldigt varmt ute just nu och benet trots allt inte är riktigt friskt. Får se hur det ser ut imorgon!! Är väldigt glad att det var ännu större skillnad ikväll än imorse och då såg det ändå väldigt bra ut  

Tog på nya sockar som jag fäste med silvertejp. De andra som suttit sedan imorse satt kvar bra. Det enda som man kan klaga på var att de var lite smutsiga....men det får man ju räkna med när han går i hagen  Har just slängt in alla 3  "använda" sockarna och ett antal små handdukar på 60 gradig tvätt i maskinen. Ska hänga upp dem i pannrummet ikväll så torkar de under natten. Imorgon blir det samma sak...tvätt...Vegebom + sorbactkompress och sockar utanpå i några timmar tills jag åker till stugan. Sedan kommer han att få vara utan sockar och bara smörjas med Vegebom. Pappa ska smörja honom på tisdag (och de dagarna jag inte åker hem) och sedan kommer jag in med några höbalar på onsdag och stannar några timmar och gör en ny "Vegebom-sorbact-sock-behandling" i några timmar tills jag åker till stugan igen. Kommer att åka in varannan dag...känns bättre i hjärtat att kunna "ha koll" på muggen OM den trots allt blir värre!! Man vet ju aldrig   Ibland får man helt enkelt kompromissa när man inte kan klona sig och vara på 2 ställen samtidigt   Känns skönt att ha bestämt hur jag ska göra med T och det känns även bra att kunna köra hem några höbalar själv  

Jag har även mockat hage, vindskydd och fyllt på hö och vatten i vindskyddet ikväll. Det ska ju komma regn inatt och då är det bra om T kan stå inne i vindskyddet och äta lite hö under tiden det regnar  Har även packat 1 hösäck till så jag kan fylla på med hö när jag kommer in till stan igen på onsdag om det skulle  behövas. Bäst att vara förberedd!!! Hi hi!!

Ikväll har jag fixat iordning både förrätt och efterrätt till mig och min kära man som vi ska äta imorgon  Vi har ju inte träffats på 2 veckor nu!!! Måste ju fira och mysa imorgon när jag kommer fram till stugan  Har skrivit handlingslista och packlista....både till mat och grejer  Känns skönt att jag åker in igen på onsdag OM man har glömt någonting viktigt  Det brukar lösa sig hur som helst då vi känner ganska många människor i "byn" så man kan alltid få låna några smågrejer som fattas och svärmor och svärfar bor endast 1 mil bort 

Jag kommer att ta med mig datorn och hoppas att internetuppkoppligen i stugan är någorlunda vettig så att det går att blogga och även titta in på era bloggar och läsa vad ni gör på dagarna  

Jag kommer att ta kort och filma lite från stugan och lägga in under hela veckan. Tror dock att jag måste vänta med att lägga ut filmerna och bilderna på bloggen tills jag kommer in till stan då internetuppkoppligen är VÄLDIGT seg ute i skogen  ...men jag åker ju varannan dag... så om ni bara väntar i någon dag kommer det att läggas in en massa filmer och bilder  

Ni får gärna säga till om ni har några önskemål på VAD ni vill se mer av i stugan!!! Jag tänkte filma den gamla ladugården och sedan alla andra byggnader vi har utomhus. Och inomhus också förstås  

Jag hinner nog med ett inlägg imorgon innan jag åker på em. Ska ta hand om T på fm och sedan duscha och åka iväg och handla. Känner inte att jag vill ta med mig släpvagnen och åka in med den där det är vägarbete och eländigt att åka...vill hellre åka "raka spåret" till stugan  Fredrik och några kompisar ville ha lift in till stan samma tid som jag ska iväg och handla så det går ju bra att samåka  

Har som sagt packat det mesta som ska med idag så det är inte mycket kvar att packa förutom maten. Känns bra att ha det mesta gjort redan!!! Tjjjoohhoo!!!

Barnen är hemma och är kattvakt och husvakt  Det går säkert jättebra!!!

Tur att det finns telefoner så att man kan nå varandra  

Nej, nu ska jag titta lite på listan och ta fram skruvdragaren med tillhörande laddare...den har jag nämligen INTE tagit fram än  Gissar att min äkta hälft blir "lite" irriterad på mig om jag glömmer bort att ta med den  

Dags att göra den obligatoriska jordgubbssaften med citronskivor i  

Ha en jättebra fortsatt söndagkväll!!!
Chilla lugnt   

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards