anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Magnettäcken:)

Av anaby - 9 juli 2012 16:45

Jag har 2 st olika magnettäcken med samma typer av magneter. Ett för vinterbruk med bävernylon och ett för sommarbruk av ett flugtäcke  


    


Det här är det första magnettäcket jag köpte 2008. Det kommer från Uncab och kostar 2900 kr.  



Jag brukar använda det vintertid och på hösten och våren när det är kallare ute.



Sen höst i paddocken.


 


Det följer även med en magmagnet till täcket. 




 



    Jag har även ett flugtäcke med magneter. Kardborren har jag sytt fast själv och hela "paketet" med magneter inkl. magmagnet kostar 1500 kr. Lite billigare att använda ett eget täcke och sy fast kardborren själv för den händige  


 


Magnetbehandling med täcke, nackmagnet och benmagneter i vindskyddet våren 2012 efter ridtur.




   


Här ser man magneternas placering tydligt!!! Lika många på varje sida  



Fick ett tips från Buke om att den här bilsitsen med magneter skulle funka bra till hästryggar.


   


Köpt på Biltema för 59 kr. Funkar riktigt bra tycker jag  


  


Har lagt den under flugtäcket längst bak. Tycker dock att den sitter dåligt så jag har tänkt sy fast kardborre både i täcket och på magnetsitsen för att den ska sitta fast bättre  Bilder på det kommer framöver!!



Närbild på magmagneten. Framsida. Man kan även använda den som padd vid tex senskador eller andra benskador.


   




Undersidan.


Vad gör magneter för kroppen??


Några utdrag från Uncabs hemsida: Finns MYCKET mer att läsa för den som vill!!!


Uncab Magnettäcke är framtaget i första hand för korttids-behandlingar efter ansträngningar. Även andra former av behandlingar med magnettäcket förekommer.
Exempel på sådana behandlingar är konvalescentvård och vid rehabiliteringsträning.
 
Även lokal behandling påverkar hela kroppen, d.v.s distalt. Magneter påverkar även  hela akupunktursystemet.
 
 
Vi erbjuder idag världens första magnettäcken som behandlar både mage och rygg.
 
 
 Några utdrag från Magnethealths hemsida: Finns MYCKET mer att läsa för den som vill!!
 
Enligt en forskningsstudie som gjordes visades dessa resultat. Mer utförlig info om detta finns på hemsidan.
 
Mätningar utförda ca. 2 cm ner i långa ryggmuskeln:
- Magnettäcke (1 000 Gauss per magnet) / 20 minuter / Blodflöde = + 30%
- Placebotäcke (täcke med magneter utan styrka, 0 Gauss) / 20 minuter / Blodflöde = +-0%
- Täcke med keramiska fibrer (Back on Track) / 20 minuter / Blodflöde = +- 0%
 
 
Tänk på att det finns karens inom både trav- och ridsport för magnetprodukter.

Om ni vill läsa mer om mina magnetprodukter gå in under Kategorier till vänster och sök reda på:   Magneter

 

Det går även att gå in på www.uncab.se och läsa mer på hemsidan om mina magnetprodukter och andra som också finns tillgängliga om man vill ha mer info  


Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards