anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Uppdatering angående veterinär!!!

Av anaby - 9 juli 2012 18:20

Veterinären var ute idag och tittade på T och han var rejält svullen i muggbenet och t.o.m ojämn i steget  Vid tempning var det lite över hans normala temp.

Han har fått Metacam i 9 dagar x 1. Sedan ska han smörjas och bandageras i 3 dagar  med ett specialbandage med ett medel som är både antibacteriellt och mjukgörande. Kommer inte ihåg vad det heter dock  Namnet på det kommer imorgon och några bilder också!!! Bandageringen ska sitta i max 12 timmar sedan ska benet luftas och smörjas igen.

Jag har nu fått ta lite andra beslut eftersom jag skulle till stugan idag. Jag har åkt till stugan ikväll  men kommer att åka hem 1 gång per dag (8 mil enkel resa) på fm för att ge Metacam och bandagera benet. Pappa kommer att ta bort bandaget med hjälp av sönerna på kvällen som kommer att hjälpa till att hålla i T. Det går lite lättare när man är 2 när man inte är så van vid T. Med mig står T som ett ljus men vi känner varandra så bra  Är så otroligt tacksam att pappa och barnen hjälper mig med detJag ska tillägga att jag INTE kommer att deligera bort bandageringen eller Metacamgivningen utan det känns helt rätt att jag själv gör det  Då vet jag att bandaget sitter bra och att han får rätt dos Metacam  

Första tanken var att sätta mig i ett hörn och gråta   Men man kan ju lösa saker och ting och man vill och även  kompromissa!!! Det jobbiga är att man tyvärr inte än kan klona sig  

Och visst kommer det att kosta en del i bensin men det får det göra. Så här blir det  

Jag kommer att åka hem varje dag och vara hemma i några timmar tills T:s bandagering är klar och han har fått Metacam...samtidigt passar jag på att ta hem 2 höbalar åt gången....inte fy skam!!! Har räknat ut att jag kommer att kunna ta hem MINST 10 höbalar  under den här veckan!!!!

På fredag ska jag och veterinären höras via telefonen om muggen och se om T behöver ytterligare 3 dagars bandagering eller om det räcker med de dagarna som varit och han endast ska smörjas x flera per dag.

Jag måste säga att veterinären var både trevlig och duktig och bara älskade min häst  

Idag när jag var på väg till Apoteket, Granngården och Willys så rann bara tårarna....jag var så arg och irriterad när det inte går som man vill. Sedan när jag kom hem så "bet jag ihop" och gjorde det jag skulle!!!

När jag sedan landade först hos "Mamma mu" och lastade på 2 höbalar och sedan hemma i stugan...känns det jättebra!!! Jag får helt enkelt göra det bästa utav det  

Det är svårt när man vill vara på 2 ställen samtidigt!! Men med lite vilja så går det skapligt ändå  

Självklart glömde jag kameran hemma  Den följer med imorgon istället!! Då ska här filmas och tas kort!!! Hi hi!!!

Nu ska jag gå in och börjar med förrätten och sedan blir det middag och efterätt!!

Ikväll ska vi bara mysa min kära man och jag  

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  


 
 
Clara och Arsól

Clara och Arsól

9 juli 2012 21:56

Hej! Jag håller just nu på att ta reda på vad folk tycker är rimliga priser för en ritad bild av sin häst. Kommentera gärna inlägget på bloggen så gör du mig en jätterjänst!
Kramar från Clara på Tvístirni

http://tvistirni.webblogg.se

anaby

12 juli 2012 16:34

Jag tycker att du har mycket rimliga och bra priser på dina ritade bilder:D Och de är dessutom jättefina!!!

Det är alltid svårt att sätta ett pris men någonting MÅSTE man få för allt jobb man har lagt ner:D Bra jobbat!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Stina

Stina

9 juli 2012 22:48

Men usch vad jobbigt =(
Håller tummarna hårt nu att ni blir av med eländet och du kan få ta det lite lugnt !

http://billiejean.bloggplatsen.se

anaby

11 juli 2012 12:13

Det kändes jobbigt från början och pendla mellan stugan och hem men idag var svullnaden så otroligt mycket mindre!!! Så nu känns det både bra och som om det är värt tiden:D Nu kanske jag kan slappna av lite:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

10 juli 2012 09:11

Men nej :( Typiskt att det skulle komma nu när du skulle koppla av i stugan, vad jobbigt att behöva köra hem varje dag, men vad gör man inte för sina älskade djur.

Jag har ett Back on track täcke som Brigade fick ha på nätterna vissa perioder, det funkar ungefär lika som magneter tror jag. Jag bad Maria ta hem ett och sen fick jag det i födelsedagspressent av henne :)

Bizzy var väldigt klok, en hund på millionen, men så hade hon alltid fått vara med och aldrig behövt vara ensam hemma längre stunder. Hon klarade av det men det behövdes helt enkelt inte.
Det var väldigt tufft den dagen hon plötsligt blev sjuk, på morgonen kom hon och la sej på min arm och flåsade sen piggnade hon till och jag trodde dat varit något tillfälligt nästa dag orkade hon inte gå ut med mej till stallet på morgonen och sen låg hon i sin fåtölj och flåsade och det rann skum ur hennes mun...då ringde jag veterinären som kom på dirketen så hon fick somna in hemma....usch vad jobbigt det var :,( hon hade tumörer i strupen, tydligen vanligt på flatcoated retriver, som hon hade 1/3 av i sej.

http://marresmams.blogg.se

anaby

11 juli 2012 19:03

Igår var det tungt att åka hem och se det ännu tjockare benet:( Och idag kändes det bra och skönt att komma hem och se att benet "nästan" var normalt igen:D Tänk hur det kan förändras bara på 1 dag...till det bättre:D

BoT och Magneter fungerar ungefär lika. Det gäller bara att hitta det som funkar bäst för just mig och min häst:D

Åhhh!! Vilken härlig hund hon verkar ha varit Bizzy!!! Men så jobbigt när det gick så fort att hon blev dålig:( Det är ju så otroligt jobbigt även om man är förberedd på att de ska somna in...kan bara föreställa mig hur jobbigt du hade det den dagen:(

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards