anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av anaby - 12 juli 2012 22:09

Jag och barnen gick över till mamma och pappa på middag och fika. Träffade mina mostrar och andra bekanta så vi har haft en jättetrevlig kväll   Jag och Henrik var förbi på Rusta en sväng och köpte en mindre dammsugare till mamma. Hon sa för någon vecka sedan att hon skulle köpa sig en mindre dammsugare framöver för att slippa släpa på den gamla stora upp och nerför trappen hemma  Jag snappade upp det och köpte en liten lila behändig dammsugare. Vilket var uppskattat!! Sedan fick hon en "fusk-orchide" som hon egentligen tänkte köpa på Rusta men ångrade sig....nu fick hon den istället   Jag hittade även en jättefin blomma med lila blommor som hon fick.

När jag kom hem väntade jag en liten stund...tror att det blev 30 min så stog T "giv akt" utanför huset  Härliga häst!!! Tvättade muggen och såg att den ser otroligt mycket bättre ut motför igår!! Känns fantastiskt bra  

Smörjde in med Vegebom igen och hoppas att det ser ännu bättre ut imorgon  

Nu ska katten och jag mysa i soffan i planläge  Spelade in både "Halv 8 hos mig" och "Tina" då jag var borta på kalas  

Henrik tycker att jag har "skämt bort" katten nu när hon har bott nere med mig i 3 veckor    Hon har fått vissa rutiner....sovmorgon...äter x 3 per dag och ska sitta och mysa i knäet en hel del...helst framför datorn när jag surfar....opppsss!!! Mysigt tycker jag så klart ....medans Henrik tycker att jag skämmer bort henne  

Ha en jättebra fortsatt torsdagkväll!!
Chilla lugnt och sov gott!!
Mvh anaby  

Av anaby - 12 juli 2012 22:01

Som jag har skrivit tidigare har svullnaden i benet gått ner rejält...är i princip ingenting kvar nu!! Känns väldigt bra  

Så här såg det ut igår:


 


Och så här såg det ut idag:


 


Sprickbildningen strax nedanför karleden har blivit MYCKET bättre bara på 1 dygn  TACK OCH LOV!!!!

Behandlingen T har fått idag är att jag har tvättat med Hexocil och sedan smörjt med Vegebom x 2...dvs morgon och kväll. Hibitane är väldigt bra men när man tar bort bandageringen blir det otroligt torrt trots att man smörjer direkt efteråt och det är då jag upplever att det blir mer sprickbildning och måste göra mer ont när det stramar i huden  Imorgon ska jag ringa Vet. för rådgivning på morgonen om hur vi ska gå vidare. Ev. kommer T att behöva en "3-dagars kur" igen med Hibitane-bandage. Kommer sedan att ge förslag på att smörja med Vegebom under de 12 timmarna som han inte ska vara bandagerad....för att få huden lite mjukare och förhoppningsvis får bort sprickorna helt. Får höra vad Vet. säger men jag hoppas få "klartecken" på det  

Mer bilder kommer imorgon!!
Mvh anaby  

Av anaby - 12 juli 2012 16:09

Här kommer lite info om sadelgjordsstropparnas tjocklek och bredd och min sadelgjord Eric LT  




Rullspännen eller vad man ska kalla dem....


   


Det är ett urtymme kvar under stroppen i rullstpännet när jag har dragit åt sadelgjorden.


 


Inga problem varken på bredden ( ca 2,3-2,4 cm) eller tjockleken (ca 0,5 cm) att dra åt sadelgjorden. Har inga exakta mått då jag mätat med tumstock men ca mått i allafall  


    


Lite närmare bilde på hur stoppen ligger i rullstpännet.


 


Halvsuddigt kort på sadelgjordsstroppen.


En liten film:



 

Det verkar vara lite skillnad på tjocklek och bredd på vissa Sensation Ride sadlars sadelgjordsstroppar. Hoppas att det är gör att det går att få lite mer klarthet  


Mvh anaby  

Av anaby - 12 juli 2012 12:10

För första gången på hela veckan har jag sovit GOTT inatt!! Kan säga att det mest beror på att T:s ben nu har blivit bättre  Känns skönt att slippa oroa sig så mycket nu!! Bara lite  

Det gick riktigt bra att köra hem idag. Nu har jag 6 höbalar hemma och "bara" 4 kvar att hämta  

När jag kom ut till hagen och såg T:s  ben... såg det precis ut som vanligt  Det går nog inte riktigt att förklara HUR skönt det känns  Muggen ser bättre ut även om det kommer att ta tid att få ordning på det....känns det som. Det är ganska mycket krustor och sprickbildning fortfarande  Men ska man se positivt på det så är han INTE halt och benet är INTE svullet som det var i måndags!! Så det har blivit MYCKET bättre  

Problemet är att när man tar av bandageringen och låter det "lufta" och enbart smörjer blir det väldigt torrt så fort Hibinane går in i huden. Tvättade ordentligt rent idag och smorde sedan med Vegebom salvan som är rejält fet. Ska tvätta 1 gång till ikväll och smörja med Vegebom igen innan jag lägger mig. Imorgon ska  jag ringa vet. så får jag höra vad hon har för förslag på salva för de sista krustorna och prickbildningen.

Har även fått veterinärräkningen idag och jag blev lite förvånad och MYCKET glad att den var ett "rimligt pris"   Man har ju både hört och läst att en del får hur höga räkningar som helst för nästan ingenting....

Det stog också väldigt utförligt vad problemet var och vad som hade gjorts med T  

T går nu och betar i hagen och jag ska iväg och handla mat, födelsedagspresent, flex och gasbinda (om det blir fler bandageringar under helgen) och hämta ut mer Vegebomsalva. Sedan ska jag fixa lite och dola på lite här hemma tills det blir dags att gå över till mamma som fyller år idag  

Nej, nu måste jag lägga på en rem!!

Ha en fortsatt jättebra dag!!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards