anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

Kort uppdatering innan jag åker iväg och handlar!!!

Av anaby - 12 juli 2012 12:10

För första gången på hela veckan har jag sovit GOTT inatt!! Kan säga att det mest beror på att T:s ben nu har blivit bättre  Känns skönt att slippa oroa sig så mycket nu!! Bara lite  

Det gick riktigt bra att köra hem idag. Nu har jag 6 höbalar hemma och "bara" 4 kvar att hämta  

När jag kom ut till hagen och såg T:s  ben... såg det precis ut som vanligt  Det går nog inte riktigt att förklara HUR skönt det känns  Muggen ser bättre ut även om det kommer att ta tid att få ordning på det....känns det som. Det är ganska mycket krustor och sprickbildning fortfarande  Men ska man se positivt på det så är han INTE halt och benet är INTE svullet som det var i måndags!! Så det har blivit MYCKET bättre  

Problemet är att när man tar av bandageringen och låter det "lufta" och enbart smörjer blir det väldigt torrt så fort Hibinane går in i huden. Tvättade ordentligt rent idag och smorde sedan med Vegebom salvan som är rejält fet. Ska tvätta 1 gång till ikväll och smörja med Vegebom igen innan jag lägger mig. Imorgon ska  jag ringa vet. så får jag höra vad hon har för förslag på salva för de sista krustorna och prickbildningen.

Har även fått veterinärräkningen idag och jag blev lite förvånad och MYCKET glad att den var ett "rimligt pris"   Man har ju både hört och läst att en del får hur höga räkningar som helst för nästan ingenting....

Det stog också väldigt utförligt vad problemet var och vad som hade gjorts med T  

T går nu och betar i hagen och jag ska iväg och handla mat, födelsedagspresent, flex och gasbinda (om det blir fler bandageringar under helgen) och hämta ut mer Vegebomsalva. Sedan ska jag fixa lite och dola på lite här hemma tills det blir dags att gå över till mamma som fyller år idag  

Nej, nu måste jag lägga på en rem!!

Ha en fortsatt jättebra dag!!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards