anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Underbara häst!!!

Av anaby - 13 juli 2012 09:35

När jag kommer ut för andra gången nu på morgonen och ska smörja och lägga bandaget...står T helt stilla och "giv akt" med grimskaftet över halsen  Är lite krångligt att reda ut plastfolien innan man ska lägga på den men han står tålmodigt och väntar tills jag är klar....sedan när allt är klart och jag tar av grimma står han kvar och väntar på "sin" hästgodis och belöning  UNDERBARA HÄST!! Dessutom så regnar det när vi står där....men han är hur lugn som helst och väntar bara tills jag är klar  


 

Gammalt kort. Idag hade han inga sockor eller flugmask men han står stilla och giv akt även här  


Nu ska jag ta en dusch och äta frukost. Sedan ska jag och mamma iväg en sväng och handla lite så jag slipper ta bilen och släpvagnen på väg till stugan. Alltid är det någonting man SKA glömma att köpa med sig till stugan  Småsaker dessutom!!! Pappa har retat mig en del under veckan  ....jag glömde ju laddaren i stugan efter midsommar när jag åkte hem för att jobba sista veckan innan semestern började  ....sedan glömde jag mobilen i stugan häromdagen när jag åkte hem under dagen till T Tror att jag har fått en släng av "alzheimer-light"  Inte lätt att vara förvirrad ibland  Tur att jag både hittar hem och till stugan än så länge  

När vi ändå är på väg ska jag åka förbi Granngården och se om den "rosa" grimman i x-full finns kvar. Såg den igår men var då i valet och kvalet OM jag skulle köpa den...finns den kvar blir det köp annars var det inte tänkt att jag skulle ha den  Jag åker tillbaka till stugan under em. Men har sagt till L-O att jag inte tänker stressa utan kommer att åka när jag är "klar" här hemma.

Jag tänkte åka vid 15.00 och sedan kör jag raka spåret så att vi kan lasta på ytterligare 2 balar.....nr 7 & 8   Det känns fantastiskt bra att snart ha allt hö hemma!!! Och att ha kunnat "dra hem" dem helt själv  

Har även gjort iordning pengar för höet till "Mamma Mu" så att jag kan göra mig "skuldfri" på lördag när jag hämtar de sista balarna och åker hem  

Ikväll blir det grillning i stugan och sedan gissar jag på att vi kommer att se på någon film och chilla och bara ta det lugnt. Passar mig väldigt bra  

Bloggar igen imorgonbitti när jag kommer hem och ska behandla T och lägga bandaget. Då har jag lite bilder och filmer från stugan att visa er  

Önskar er alla en jättesuperduperbra fredagkväll!!!

Chilla lugnt och sköt om er!!!
Mvh anaby  

 
 
Nina

Nina

13 juli 2012 17:53

Ja, han verkar verkligen vara helt underbar den lille gubben!! Han har full tillit till allt vad matte gör. Så skönt för både honom och dig att ni är så trygga med varandra.

Hoppas du får en bra fredagskväll i Sherwood!

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

14 juli 2012 13:14

Han är helt fantastiskt lugn och snäll just nu min häst:D Känns som du säger väldigt tryggt framför allt för mig och då känns det nog väldigt bra för honom också:D

Vi hade en jättebra lugn kväll i Sherwoodskogen:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards