anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Inget regn varken i stan eller i Sherwoodskogen:)

Av anaby - 13 juli 2012 22:32

Det gick bra att köra till stugan förutom en buss som bara skulle köra om mig innan stigningsfältet var slut och höll på att putta ner mig i diket i 80 km i timmen  Det var knappt 1 meter tillgodo när han svängd in framför mig och jag fick både hjärtat i halsgropen och blev rejält förbannad!!!! Dessutom svängde han av bara någon km efteråt och låg dessutom på samma hastighet som mig fram till dess????? Tog faktiskt regnr och bussnr  Får se om jag ringer till Bussbolaget...kör man som busschafför på det viset är det ju allt annat än bra och då kan man ju räkna med en rejäl bilolycka inom en snar framtid  Obehagligt som bara den...

Det som däremot var BRA var att det slutade regna hemma när jag satte mig i bilen för att åka iväg och sedan regnade det INTE när jag kom fram till Sherwoodskogen  ME LIKE  

T hade varit snäll vid bandagebortagningen ikväll men LITE ivrig när han fick sin hästgodis enligt yngsta sonen   Det får man vara när man är duktig  

Vi har haft det väldigt lugnt här i stugan   "Mamma Mu" lämnade "walk over" pga släktträff så det blev bara jag och min kära man till middagen och hundarna...de fick i vanlig ordning också äta älgfilé  

Nu ska jag lägga mig på min värmefilt och rugga tills det blir dags att hoppa isäng. Kvällen har varit riktigt bra  

Jag hoppas på uppehåll under morgondagen!!!
Sov gott och ha de jättebra så länge!!!

Mvh anaby  

 
 
Bonnie

Bonnie

14 juli 2012 00:22

Idioter i trafiken är inte kul alls! Fy:/

sv: Tack! Hästen blir ju vad man gör den till och framförallt för de nivåer det handlar om! Tror att de flesta som tycker att det är mycket svårare att rida travare än andra hästar antingen har ridit för få olika hästar och temprament. Majsan är den absolut lättaste häst jag har haft, väldigt känslig och mycket vilja men väldigt ridbar och att rida henne i skogen skulle jag utan problem kunnat sätta upp vem som helst. Royal är just nu också väldigt trevlig att rida på och inte speciellt svår eller unghäst vinglig längre även om han är lite hoppigare och hispigare än Majsan. Musse däremot, välutbildad och tävlad är det inte många som vill rida vintertid då han gärna kör rodeo och har mer åsikter om allt(han är väldigt lugn sommartid däremot;))*vissel* Och tävlingshästar på hög nivå är ju sällan några filbunkar att rida med mycket explosivitet och nerv vilket jag inte riktigt tror att folk som inte har suttit på de hästarna förstår, det är ju inte bara att åka med.

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

14 juli 2012 13:09

Nu när jag har åkt så pass långt varje dag med släpvagn SER man hur farligt många faktiskt kör!! Det är en ganska lång sträcka med heldragna linjer som är väldigt både backig och kurvig...finns en orsak till varför det är heldragna linjer....men en del gör försök att KÖRA OM även där?? Sedan ligger en del så tätt bakom när man ligger på 80 km att de nästan tar i släpvagnen:O Har även varit med om MÅNGA bilar som tyvärr kör in väldigt snabbt framför vid omkörningar:( Brukar försöka vara beredd och bromsa in...är ju inte roligt att komma med bil + släpvagn och hamna i diket för att man får sig en touch av en annan bil. Man blir bara så less när folk INTE kan respektera andra trafikanter...utan kör på utan vidare och SKA fram till varje pris:O Sedan har vi den bilen som stog mitt på E:4:an på 90 sträckan och blockerade vägen när jag och några till kom körande:O Han skulle på andra sidan och körde då ut och blockerade hela vägen för att "vänta" på bilarna på den sidan:S Såg bara bromsljusen på de 3 bilarna framför mig och hann tänka...nu smäller det...var beredd med bromsen kan jag säga!! Då körde bilen bort som tur var. Eller de som kör ut MITT framför en på både 70 och 90 sträckor trots att de har stopp-plikt:S Det är såna här ggr som man inser att det är TUR att det inte händer fler bilolyckor än det faktiskt gör på vägarna!!

Jag håller med om att hästen blir vad man gör den till. En del hästar är också lite lättare och rida/skola om redan från början när man börjar jobba med dem. Sedan är det få ryttare som ens kommer upp till Msv B-hoppning (130 cm) eller Msv dressyr. De tror att om de köper en "bra & duktig" häst ska allt klaffa på en gång och alla drömmar gå i uppfyllelse;) Dock krävs det en hel del för att kunna rida och hålla denna "fina" häst i tävlingsskick...det tänker inte många på!! Och precis som du säger så är många tävlingshästar sällan filbunkar...så det är långt i från att man kan sitta och bara åka med;) De brukar ryttarna upptäcka sedan efter några veckor eller månader...host och harkel...

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

14 juli 2012 09:48

Skönt att slippa regnet både för dig och för T:s mugg!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

14 juli 2012 12:56

Jag är glad för varje dag det inte regnar så att bandageringen sitter både fast och bra:D Det blir bättre och bättre för varje dag som tur är!! Kommer nog att ta tid att få bort allt men bara man hittar en behandling som funkar så att man ser att det blir bättre...är jag nöjd:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards