anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Dagens muggrapport!!!

Av anaby - 16 juli 2012 10:56

Idag har jag tvättat både med Hexocil och Hibiscrub i hopp om att få bort de där svarta hårda envisa krustorna på sidorna som börjar gå upp mot kotan Är så otroligt less när man efter konstens alla regler tvättar, smörjer och bandagerar för att få bort "skiten"  Och ändå stannar det INTE riktigt upp....som man vill  

Men idag så verkar det som om det förhoppningsvis har stannat upp och INTE blivit värre på sidorna!!


 


Det ser betydligt bättre ut nedanför karleden  Stor skillnad där!!! Sprickorna är "snart" borta  



På vänster ytter sidan verkar de svarta krustorna ha "stannat" upp och det har INTE blivit mer från igår  


   


På höger yttersidan är det lite mer svarta krustor...som dock har försvunnit en del idag och INTE heller blivit mer från igår. Håller nu tummarna att det STANNAR här!!!



Det ska smörjas in RIKTLIGT med Hibitane innan man lägger på plasten  


   


Plastfolie på plats  




Vadd och gasbinda!!!


   


Och slutligen orange flexlinda  


Det andra bakbenet har några små krustor som INTE har blivit större eller värre. Jag tvättar x 1 per dag och smörjer x 2. Peppar, peppar!!!


En liten film från muggen idag:



 

Det var en trött T som låg och vilade när jag kom ut för att lägga om benet idag  


   


Herregud qvinna!! Väcka upp mig på det här viset   Han låg nämligen helt utsträckt tills han upptäckte att jag var på ingång  


En liten film:



 

Nu ska jag äta frunch och se på hästhoppningen från Falsterbo som jag spelade in igår natt. Sedan blir det att städa och hänga tvätt!! Vädret är skapligt. Varmt....ingen sol och blåst  Idag kanske man orkar med att göra någonting  

Ha en fortsatt jättebra måndag!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards