anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av anaby - 21 juli 2012 23:02

Vi har haft en jättetrevlig kväll ikväll!!! God mat och otroligt trevligt sällskap  Man kan inte begära så mycket mer än så  Jag gick ut vid 21.30 för att ta bort fleeclindor och tvätta, smörja och linda om bakbenen. Bägge såg mycket bra ut  Det andra benet är en aning svullet dock tror jag INTE att det beror på muggen utan på att T har trampat lite snett igår när vi höll på med presenningen....när han hoppade över presenningen   Jag kan INTE se att han är halt men det känns bättre att han honom lindad så att han får lite stöd och för att svullnaden förhoppningsvis går ner en aning fortare.

Snart är det bädden för min del. Jag går vanligtvis knappt och lägger mig före midnatt om jag inte är väldigt trött...det känner jag mig ikväll  Enligt klart.se SKA det regna imorgon  Hoppas verkligen INTE att det stämmer!!! Vill så gärna mocka ur vindskyddet så att det är gjort. Förhoppningsvis kanske det "bara" regnar på em så att jag hinner med det ändå  Vi får se hur det blir imorgon!!

Nej, nu ska jag raka vägen till bädden!!

Sov gott!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  

Av anaby - 21 juli 2012 17:14

Idag har vi jobbat på med väggarna, krubban och vattenhinkshållarna inne i vindskyddet. Det blev otroligt bra  Jag är MER än nöjd med resultatet  Det blev 6 st skivor som skruvades upp. Fick skarva den sista som sitter vid vattenhinkarna men det blev jättebra ändå. Den är också den kortaste skivan. Krubban sitter bredvid saltstenen...tror att det kommer att fungera jättebra  

Det tog sammanlagt 3,5 timmar att få klart allt. Då blev vi tyvärr sinkade av ett bo med HUMLOR som bosatt sig UNDER lilla höhäcken  När vi drog fram höhäcken för att komma åt att skruva upp skivorna på väggen....var det kring 100 st humlor  Som dök upp så att säga!!! Jag är väldigt allergisk mot getingar men reagerar även på humlor   L-O åker hem för att hämta Radar som vi sedan sprutade lite, lite just där boet var så att de blev medvetslösa...sedan har vi gått med tennisraketer och "slagit" humlor. Där vi sprutade Radar tog vi självklart bort allt vid boet och där det var hö kvar så att T INTE ska få i sig av det. Det tog även ca 2 timmar mellan "radar-attacken" och när vi ställde tillbaka höhäcken i hörnet. Skulle tro att jobbet hade tagit kring 2-2,5 timmar om vi inte hade stött på humlorna  

Jag glömde ta med mig kameran och det var inte läge att åka hem och hämta den...bättre att jobba på.


 


Jag har dock gamla "före" kort ovan som kan jämföras med de "nya" efterkorten imorgon  

Är det fint väder är planen att skotta ut bädden i vindskyddet imorgon. Och sedan att måla på måndag eller tisdag beroende på vädret!! Det är det röda som ska målas mest av...det blåa lär gå fort att ta så jag ska nog börja med blått så att det blir klart på en gång. Då är det bara att måla med rött sedan tills det är klart!!!

Nu börjar det kännas riktigt, riktigt bra!! Jag har fått vindskyddet eller inredningen precis som jag vill ha det  

Kort kommer imorgon och om det går ska jag filma lite   Det beror lite på hur ljust det är....men det lär ju visa sig då om inte annat  

Har just hoppat ur duschen och ska snart börja med förrätten så att den är klar när gästerna kommer kl.18.00

Förutom en muggtvätt och bandagering....ska jag bara ta det lugn och njuta av kvällen  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  


Av anaby - 21 juli 2012 12:08

Muggen såg riktigt bra ut idag när jag tog av bandaget. Riktigt rent och fint. Det enda var att det är lite gult på insidan mot kotan. På andra bakbenet är han lite svullen. Så idag la jag Hibitaneomslag på bägge bakbenen. Sedan kommer bägge att vara lindade under natten. Tror att det blir jättebra!!! I karleden ser bägge jättebra ut  Lite mer på muggbenet men det går helt klart åt rätt håll  

Sedan har jag ställt skruvdragaren på laddning och packat ner lite av varje som ska ner till stallet. L-O ska "bara" åka en sväng till Systemet sedan är vi på G ner till stallet för att börja jobba  

Idag har vi sol och mycket blåst. Känns helt ok då flygfäna kommer att hålla sig borta under dagen på djuren  

Nej, nu ska jag dola på lite här hemma tills vi ska åka ner till stallet!!
Ha en jättebra fortsatt lördag!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards