anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Mugg och vet.samtal på morgonen!!!

Av anaby - 23 juli 2012 09:40

Idag var svullnaden bättre i kotan!! Han har ju varit lindad nu i 3 dagar så förmodligen har det börjat ge resultat. Dock är han fortfarande svullen upp mot kastanjen så att säga.


 


Kort från igår då han varit lindad i 2 dagar.




Kort från imorse när han varit lindad 3 dagar. Syns att kotan ser MYCKET bättre ut men att det fortfarande är svullet där den svarta pälsen börjar och upp till kastanjen.


Har ringt till vet. som var upptagen men ska ringa upp på ett tag. Får höra med henne vad hon säger om benet och sedan ska jag höra HUR jag ska gå vidare med muggen. Det som känns otroligt jobbigt och träligt är att när jag har tvättat rent ser det rätt ok ut och vid nästa tvätt 10-12 timmar senare har det bildats NYA krustor igen  Det tar liksom ALDRIG slut....jag blir så otroligt ledsen när man tvättar och grejar och håller på. Både jag och T är grymt less vid det här laget  

Har allafall tvättat, smort och lindat bägge benen. Jag kan fortfarande INTE se någon hälta på T. Han både travade och galopperade inne i paddocken innan jag släppte ut honom och verkade nöjd och glad  


Så  här ser muggen ut idag:


 


Måste säga att krustorna som satt i karleden försvann idag vid tvätten  



Här ser det bra ut förutom att det är NYA gula hårda krustor längst upp vid det rosa upp mot kotan  Förhoppningsvis fick jag bort en del när jag smorde och masserade in Vegebom ordentligt!!


   


Samma sak här. Ser rätt så bra ut förutom att det är gula hårda krustor upp mot kotan i kanten på det rosa. Tänk om det bara kunde stanna av så att man SLIPPER tvätta och bara kan smörja istället. Då kommer pälsen att växa ut igen och jag kan ha honom olindad igen. Suck!!


Hoppas att vet. ringer snart!!

Mvh anaby   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards