anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 25 juli 2012

Muggrapport idag...igen...;)

Av anaby - 25 juli 2012 10:58

Det blir bättre och bättre både med muggen och svullnaden  

Så här såg det ut i måndags:




 


Det är fortfarande krustor och torr hud kvar....nya krustor bildas från ena dagen till den andra  Speciellt uppemot kotan på den vita pälsen....


 


Samma här....inga krustor ner mot hoven utan det bildas nytt uppemot kotan  


   

Här ser man tydligt att svullnaden från kotan och upp till hasen är rejäl på insidan av benet!!!



Och så här ser det ut idag, onsdag:


 


 


 


Idag kunde jag knappt känna några krustor alls. Vilket känns otroligt bra!! När de slutar att komma tillbaka från en dag till en annan....kan jag andas ut  


 


Kotan är inte svullen längre och svullnaden från kotan upp till hasen är betydligt mindre på insidan idag motför i måndags...då är det "bara" drygt 2 dagar senare. Bara från igår tycker jag att det är stor skillnad!! Angående utfyllnaden/svullnaden i hasen var det "normalt" förfarande vid svullnad i ett ben enligt vet. Dock är svullnaden kvar fortfarande men det har inte gått 1 vecka än sedan han gjorde illa sig. På fredag ska jag ringa vet. och då får vi se om hon kommer ut och tittar på honom eller om svullnaden är så pass bra att det inte behövs. Känns skönt att ha "en plan" och att hon kommer ut OM jag vill  


Det regnade igår kväll och när T kom upp till huset idag var hans bruna flugmask inte så ren längre   Hade köpt en ny vit på Hööks när jag var där i april så idag blev det vitt minsann  


 

En något sur T innan han fick gå ner till vindskyddet igen  


För att underlätta med värmen lindade jag med vita fleecelindor idag och tunna paddar. Förhoppningsvis blir det inte så himla varmt för honom idag  


 


Jag lindar över kotan och ner mot hoven för att  "Hibitane-omslaget" ska sitta så bra som möjligt. Detta funkar absolut bäst har jag märkt!! Lindar jag över kronranden åker lindan bara upp och ligger och skaver men lindar jag så här ligger den kvar och padden skyddar karleden betydligt bättre  

Hur länge tror ni att lindorna får vara vita??? Typ 10 min kanske...om jag har tur  Jag är glad att jag har tvättmaskin kan jag säga  Har 4 vita och 4 rosa fleecelindor att använda mig av på dagtid när det är varmt  


 

På dagtid använder jag paddarna från Biltema. Har köpt 1 set till så att jag alltid har 1 set rent och torrt   De ska tvättas på 30 grader men jag "kör på" 60 grader för att få dem tillräckligt rena....de har krympt lite men faktiskt mindre än jag trodde....så de får 1 + i kanten för det från mig  


Så här ser "lagret" med handdukar, paddar och lindor ut för tillfället. Det som är tvättat och torkat just nu. Har fler fleecelindor och paddar....på lager  Men just nu är de det här som används dagligen just nu  


 

Japp!!! Det var dagens "mugg-rapport" från oss  Onödigt vetande som vanligt  

Jag ska försöka sätta igång och göra inventeringen av mina hästgrejer på någon timme eller 2.

Ikväll ska vi ha grillfest nere i stallet!!! Jag är knappt där nere under sommaren så det ska bli roligt och trevligt att träffa allihopa  En del sommargäster har jag träffat men inte alla.

Blir nog en ganska lugn dag och em. Det känns som en bra plan...jag får jobba på hemma imorgon istället...tur att det är en dag imorgon också  


Jo, på tal om ingenting igen!! Humleboet verkar vara "utrotat" nu!!! Jag varken såg eller hörde några humlor inne i vindskyddet igår    Inte på dagen eller kvällen!!! Jiiippiiieeee!!!!

Ha en jättebra fortsatt onsdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards