anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Lugn kväll:)

Av anaby - 19 augusti 2012 22:31

Jag har varit seg idag....men har ändå hunnit med en del här hemma. Prioriterade bort ridturen på T. Han har gått 4 dagar den här veckan så det är ingen fara att han vilar både lördag och söndag. Imorgon blir det ridtur för oss igen  

Jag tror att han kan klockan min kära häst  Kl.19.30 står han så gott som ALLTID inne i paddocken och betar...eller så står han och spanar in genom garagetfönstret för att se om jag är på väg  Han är härlig!!!

Idag har de blåst rejält vilket känns bra för alla djuren....då är det minimalt med flygfän  

Jag och L-O har njutit av lite smultron och jordgubbar ikväll   Från min "lilla" odling  Smultronen har "förökat" sig bra och det kommer att bli riktigt bra till nästa sommar  

Tvättmaskinen har gått och vi har bytt i sängen. Skönt med nya sängkläder man ska gå och lägga sig  

Nu är det TV och 1 vinglas som intas innan det blir att hoppa i bädden!!
Sov gott!!
Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

20 augusti 2012 09:53

Vad gulligt att han kommer och kollar efter dej på samma tider varje kväll :)
vissa pållar är verkligen beroende av sina rutiner, som gör dom trygga. Nuförtiden kommer Ava alltid mot staketet när jag kommer ut på kvällen och morgonen...så söt, Brigade tittade alltid upp men inte alltid han bemödade sej att komma....han sparade ju på stegen, vilket jag förstått efteråt varför.

http://marresmams.blogg.se

anaby

22 augusti 2012 18:42

Visst är han;) Hi hi!! Troget samma tider varje dag och kväll:D

Håller med om att vissa hästar är väldigt rutinbundna för att känna trygghet. Helt ok för min del då jag gärna planerar upp dagen. Jag och T är nog ganska lika;)

Visst är det härligt när hästen är tillfreds med livet:D Det kommer att hända mycket framöver med Ava nu när hon börjat lugna ner sig:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards