anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Ridtur i regnet idag;) Snart iväg till Granngården:D

Av anaby - 24 augusti 2012 14:03

Jag har sovit som en sten inatt och tagit det lite lugnt på fm för att komma igång....då kroppen varit en aning seg

    Tyvärr började det att regna när jag var på väg ut  Dock blev det uppehåll efter en liten stund så jag skyndade mig att hämta T och göra iordning honom!! När jag hade sadlat började det att regna rejält igen  ...men suck!! Då var vi redan på G!! Bara att gå ner till åkern och sätta sig upp och iväg  

Inga höns vid grannen idag...både T och jag spanade efter dem Gick fint att trava både till kyrkan och tillbaka  Och att skritta!! Några få snubblingar och då blev de i samband med att T började titta och gick lite på snedden...svårt att koncentrera sig på 2 saker samtidigt. Men in det stora hela är snubblingarna betydligt mindre än bara för 1 månad sedan  Tror att skorna och att tån är förkortad har hjälpt till den del och sedan även att T går fram mer i skritt nu så att vi har hittat "lagom-skritt-läget"...och lyssnar mer när jag vill att han ska gå framåt. Bara att jobba vidare!!!


Nästan hemma efter en bra ridtur    och rejält blöta bägge 2  


   

Även sadeln och padden blev blöta  ...schabrak, benskydd och huva fick åka in i tvättmaskinen  


När vi kom tillbaka var T både blöt och varm så han fick på sig ett regntäcke. Inget som uppskattades av "Herr`n"....han tyckte det var onödigt  Han ska få ha på sig täcket in några timmar under dagen.  Jag kände att jag ville mocka hagen innan jag kunde gå in. Bajset som ligger i spåret blir väldigt halkig i samband med regn och T går ju gärna på spåret....vill undvika i största möjliga mån att han ska halka och sträcka sig. Så det var bara att "bita ihop" och gå och hämta skottkärran   Tur ett det är ett EGET VAL att rida, mocka och annat med hästen  Det är ingen som tvingar en förutom jag själv  Det är alltid en skön och härlig känsla när man har gjort klart allt för dagen  



 


  Här ser T rätt så nöjd ut trots regntäcke... betande i paddocken  


 



När jag var på väg upp till huset igen kom T skrittandes efter spåret....när han såg att jag gick på spåret vek han av och gick upp på kanten så att jag kunde fortsätta gå med skottkärran på spåret. Är det sånt som kallas "gentleman"?? Sedan gick han försiktigt på sidan av spåret ner till vindskyddet...gillar att han är försiktigt och förstår själv när det INTE är så bra att gå på spåret pga att det blir så halkigt  

Nu har jag just landat inne och har hämtat posten. De fluffiga bruna benskydden kom med posten idag  Det tog bara några dagar efter jag betalat in fakturan...stort + för det företaget  Sedan har jag även fått nyaste nr av Ridsport idag...eller den kom nog igår men jag orkade inte gå ut till brevlådan då  

Nu måste jag skynda mig att svida om kläder och åka iväg och hämta upp sonen och sedan vidare till Granngården. Han slutade egentligen kl.15.30 men är klar redan nu. Tur att jag INTE var ute och red  

Jag önskar er alla en jättebra fortsatt fredag och hoppas att ni slipper regnet idag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards