anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Storshoppat på Granngården!!!

Av anaby - 24 augusti 2012 17:01

Det kändes jätteskönt att ha med sonen till Granngården då vi hade 2 kundvagnar för att rymma allt som jag handlade idag  


2 torvmixbalar

1 spånsäck

1 magtarmkur (3kg)

1 Multivitamin pelleterad (10 kg)

1 B-vitamin pelleterad (10 kg)

1 superbra hästsalva (salvan som har funkat absolut bäst på muggen)

1 säck med lusern


Japp!! Det var allt  Kan säga att det kändes väldigt bra när jag kom till kassan och fick 10 %....och just idag blev det över 200 kr i rabatt Nuförtiden har de ju även rabattkupongerna eller vad man ska kalla dem. Man får en stämpel för varje 250 kr man handlar för. Kan säga att nästa gång har jag första 250 kr att ta ut och sedan fick jag ännu fler stämplar idag  Gillas starkt att man premieras när man handlar där  

Nu kommer vi att klara oss ganska länge med allt som jag köpt ovan. Speciellt vitaminerna gissar jag kommer att räcka in till nästa år  

Vi åkte vidare till nya hästsportbutiken!! Sonen satt i bilen och jag gick in för att kolla läget. De har jättefin utrustning där!!! Både billigare och dyrare  Jag som har problem att få tillräckligt stor storlek till T...fick info om att det går jättebra att beställa x-full i nästan hela deras sortiment. Bara att säga till  I nuläget är det ingenting vi behöver men det kan vara bra att veta i framtiden. Såg att de har en del av Cartagos sortiment...både prisvärt och bra kvalitet  

Sedan åkte vi förbi stallet så att jag fick lämna mina torvmixsäckar och spånsäcken. Det hade slutat regna så T fick bli av med täcket  Mockade, fyllde på lite hö och nytt vatten innan vi åkte hem  

Nu är det bara kvällskraftfodret kvar!!! Han brukar komma upp till huset vid 20.00 så det blir jättebra att ta det då  

Har just fixat med middagen och sedan blir det att ta det lite lugnt här hemma  

Nej, nu hägrar middagen!! Dags att äta lite så att man inte tippar omkull  

Ha en jättebra fortsatt fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

25 augusti 2012 08:10

Alltid kul med bonus system, hi hi!! Hoppas kvällen gick i lugnet och mysets tecken. Det hade vi iaf.
Sv: Tusen tack!! Känns underbart att kunna planera sitt liv i några månader iaf. OCH att veta hur mkt pengar som kommer in varje månad, bara en sådan sak!
Tror absolut det kan bero på vilken sadel man har ang ridbyxor, i caprillin tyckte jag aldrig att jag gled runt i sadeln, men det gör jag i albion sadeln, kanske därför jag omedvetet gått över till helskott. Jag vet inte, spela inte så stor roll, har ju lite och välja på i ridbyxväg hi hi!
Ska införskaffa mig ett par bra joggingskor i helgen så ska du se att det går ännu lättare att springa omkring i skogen för mig, hi hi!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

25 augusti 2012 22:34

Jag tycker att det är ett jättebra bonussystem!! Speciellt när man köper strö och foder där. Det blir ju en hel del på 1 år:D Nästa gång kommer jag att kunna köpa Lusern "gratis" på min bonuscheck:D

Det måste kännas hur bra som helst att kunna planera jobb, barn och djur nu framöver:D Verkligen ett stort grattis igen!!!!

Jag tror också att sadeln spelar inte lite grand faktiskt....om det går bra att rida i skodda eller oskodda!!! Jag har också en hel del ridbyxor att välja på..visslar lite lätt;) Innan jag tog hem Tabasco hade jag 2 ridbyxor som jag altinerade mellan. Nu är jag nog uppe i minst 10 st;)

Det underlättar en del om man har bra joggingskor att springa med:D Jag ska sätta igång och jogga när jag "går av" om ca 1 vecka. Ska bli skönt att komma igång igen:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards