anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 september 2012

Av anaby - 1 september 2012 17:33

Inatt var den lugnaste natten på jobbet sedan jag började jobba efter semestern  Jag hann läsa ut Liza Marklund boken " Du gamla du fri" under natten samtidigt som jag "slö tittade" på Fringe Det regnade när jag åkt hem imorse...usch så trött jag blir på vädret  

Hem och byta om och hämta mat till T och ner till stallet. Gav honom hö också så han har något att peta med inne i vindskyddet när det regnar som värst. Curlingmatte som jag är  

Sedan hem och isäng!!

Har sovit riktigt bra idag  L-O och hundarna hade hunnit åka iväg till stugan när jag vaknade. Han ska fixa med "passlinjen"  så att den är ok till älgjakten som börjar nästa vecka...passar bra att göra det när jag ändå jobbar  

Innan mddagen gjorde jag en avstickare till Elgiganten då äldsta sonen kom ner och sa att han behövde skjuts dit då mobilen "hade lagt av"...bara att sätta sig i bilen och åka iväg. Satt i bilen och väntade då jag inte varken hade ork eller lust att följa med in idag  Nu är både middag och diverse annat i flytande form intaget och jag börjar känna mig riktigt iordning och skapligt pigg för att jobba sista natten  

Pga allt regn är det väldigt lerigt i marken så vi kommer INTE att skotta bort skiten imorgon...tråkigt nog.. traktorn gör för stora spår och då är det bättre att vänta i några dagar tills det torkat upp ordentligt. Men att rulla in en ny höbal och ta bort den gamla halmbalen blir det allafall att göra  Jag får roa mig med att riva ur höbalen och mocka ur vindskyddet imorgon istället  

Sitter just nu och dricker "chili & chokladte" och ser på en svensk film som jag spelade in igår "Försvunnen"...den är väl så där...ok att fördriva tiden med i allafall  

T har just fått sin mat och regntäcket var inte så blött...såg honom inne i vindskyddet för några timmar sedan men nu när det slutat regna har han kommit upp till huset. Han VET att han får sin mat här uppe på kvällen  

Bäst att se klart filmen och sedan packa maten inför inatt!!
Kan ärligt säga att jag längtar tills imorgon bitti kl.07.30.....pip...när jag går av jobbet  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards