anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 15 september 2012

Av anaby - 15 september 2012 23:04

Jag har återigen haft en jättebra och trevlig kväll här hemma  Det känns otroligt bra att ha så många trevliga vänner och bekanta som man mår så bra utav att träffa  Ger både energi och ro i "knopp & kropp"  

VILKEN OTROLIGT TREVLIG HELG JAG HAR HAFT!!!!Sedan jag börjat prioritera att umgås med såna jag "mår bra av" mår jag OTROLIGT MYCKET bättre själv  

Ikväll har vi återigen ätit god mat och haft trevliga samtal med mycket skratt   

Grabbarna sitter i bastun och jag chillar framför TV....härligt att få lite egentid på kvällsqvisten....de kommer snart in igen och då är det bädden som gäller  Blir uppstigning 04.30 för dem imorgon också   Är glad att jag slipper stiga upp så tidigt. Ska jobba imorgon natt så jag ska sova så länge jag kan....innan jag åker iväg och hjälper mitt kusinbarn med den trevliga lilla nordsvensken  

Känner mig rätt så pigg i kroppen nu!! Det känns jättebra!! Det enda som grämer mig är att jag inte har haft tid eller ork att jogga i veckan   Ska försöka hinna med det under nästa vecka istället  

Nu väntar bädden snart!!
Sov gott och ha de jättebra!!
Mvh anaby  

Av anaby - 15 september 2012 22:31

Om sonen har tid ska han fillma och fota oss imorgon!! Får se hur det blir!!!! Hoppas, hoppas   

Mvh anaby  

Av anaby - 15 september 2012 21:45

Bättre sent än aldrig....hi hi!! Här kommer bilderna på höstens Börjes beställning  


 


2 st hinkhållare till vindskyddet.


 


1 st täckeshängare till skrubben i stallet.



Några kg hästgodis till bla lastträning och markträning.


 


1 st innetäcke med 200 gram fyllning i 165 cm på REA!! Kommer att fungera som ett "liner-täcke" att ha under ett fodrat regntäcke vintertid när det inte är iskallt. Det är lättare att tvätta 2 tunnare täcken då de går in i den "vanliga" tvättmaskinen  Utvärdering på det här kommer senare!!!


Det var allt för den här gången  


Mvh anaby  

Av anaby - 15 september 2012 21:27

Japp!! Igår kom foderanalysen med mail    Måste bara få någon som kan hjälpa mig att tyda den nu  

Mvh anaby  

Av anaby - 15 september 2012 14:48

Jag hade en jättetrevlig kväll med jobbarkompisarna igår  Trevligt sällskap och god mat...vad mer kan man begära  Vi satt ute på altanen hela kvällen!! L-O var så otroligt snäll och satte upp infravärmarna igår kväll och sedan har vi en terassvärmare som går på fotogen som vi satte igång. Jag som är VÄLDIGT frusen av mig satt i KORTÄRMAT!!! Det regnade VÄLDIGT mycket...tidvis hörde vi INTE vad vi sa när vi pratade....tur att det blev uppehåll med jämna mellanrum 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sedan fick jag och mamma en "svampleverans" igårkväll!!! Det var inte trattkantareller utan en större och brunare variant. De ska jag torka hade jag tänkt  Vi bytte till oss svampen mot lite älgkött  Härligt med bytesaffärer och snälla människor  Nästa vecka kommer det gula kantareller  ME LIKE!!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag blev det en ridtur på åkern barbacka med sporrar. Tänkte göra ett NYTT försök med sporrarna och skrittjobba T idag  Började med att värma upp efter hela åkern 2 + 2 varv. Han var seg och oengagerad från början  ...gick på med sporrarna och INGENTING HÄNDE... men suck!!! Efter några skänklingar utan respons blev jag rejält less kan jag säga och tog i rejält och skänklade till och då HOPPADE HAN RÄTT UPP...sedan behövde jag knappt lägga till skänkeln så hände det grejer  Inte roligt att behöva gå på så pass hårt men samtidigt blir jag less när jag ska gå på hela tiden och då börjar han istället att sparka ÅT SKÄNKELN....svårt val sånt där. Resten av ridturen gick JÄTTEBRA!!! Han gick INTE emot skänkeln en enda gång och sparkade INTE heller bakut någonting 

Red serpentiner, volt och mindre volt och avslutade med skänkelvikningar...JÄTTEFINA!! Lyssande riktigt bra på skänkeln/sporrarna och jag behövde knappt lägga till dem idag så flyttade han sig  

Jag har lagt ut 2 kavalettibommar efter ena långsidan som vi skrittade över några ggr. Det gick jättebra....han hoppade INTE högt över någon bom idag   Kommer att skritta och trava över dessa bommar framöver några ggr i veckan. Vill gärna avdramatisera bommar för honom så att det INTE blir så stor grej av det...han behöver INTE hoppa 1 meter över en bom på marken  

Var riktigt nöjd med honom när jag hoppade av hästryggen  

Medans T fick sin mat körde jag in bilen och transporten i paddocken. Gjorde iordning transporten och sedan var vi på G!!! MEN när T började gå upp på bakluckan halkade han rejält.....flera ggr.....men suck!! Fick hejda honom och gå ner innan han gick omkull på luckan!!! Förmodligen är det en kombination av "blankslitna skor", blött gräs och att vi har en filtmatta på bakluckan. Den kan ju tyvärr bli så med filtmattorna  Det var bara att "avboka" lastträningen idag MYCKET motvilligt...kan jag villigt erkänna då både jag och T var peppade till tänderna!!!


 

T en aning sur när han "bara" får gå fram till transporten och inte gå in  


Istället blev det lite "markövningar"....stanna...halt....rygga....framdelsvändning....
skritta kavaletti....


 

och han skötte sig strålande  Tog av grimman och öppnade sedan till upp bägge ingångarna till paddocken så att T skulle kunna gå ut och jag köra ut bilen genom den andra.


 


T ville så klart "vara med" och skulle vara uppi bilen och gå genom bilingången istället....han är så otroligt nyfiken min häst  Till slut galopperade han ner och jag kunde ta mig ut ur hagen i lugn och ro Parkerade transporten och tog sedan skottkärran och gick för att mocka hagen. Idag blev det "bara" en ½ skottkärra!!!! När jag ändå var där nere passade jag på att mocka vindskyddet och sanera bort lite stenar. Fyllde på vatten då det var helt slut!! Han fick ju hö i vindskyddet  igår och då dricker han i princip upp bägge hinkarna till dagen därpå. Jättebra att han dricker  

Nu har jag landat hemma och inne!! Jag och Peppis ruggar i soffan och väntar på att "jakt-grabbarna" med hundar ska komma hem  Tänkte göra mig en stor kopp te och se på TV tills de kommer hem. Vi var taktiska och fixade allt med disken och maten redan igår kväll innan vi gick och la oss. Vilket innebär att det knappt var något jobb idag...eller jag ska sätta igång tvättmaskinen nu tänkte jag  

Vi har MYCKET rester från middagen igår så vi har bjudit in mamma och pappa också. Det kommer att räcka till allihopa!!!

Avslutar med ett annorlunda kort på T från idag  


 


Nej, dags att hoppa i min one-pice och göra en stor kopp med te!!!
Ha en fortsatt jättebra helg!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards