anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 17 september 2012

Av anaby - 17 september 2012 19:23

Nu har jag rensat och lagt helgens svampleverans på tork  



Ser inte så mycket ut i korgen....


 


...men blev desto mer när jag hade rensat och lagt ut det på plåtarna  


 


Kommer att krympa till ca halva mängden när den är färdigtorkad  

Nästa leverans under den här veckan blir gula kantareller  MIN FAVORITSVAMP  


Mvh anaby  


Av anaby - 17 september 2012 16:39

Hade en bra natt på jobbet och var väldigt trött imorse när jag åkte hem  Nu har jag bara 1 natt kvar att jobba och sedan får jag sova i 2 nätter....känns riktigt bra!!! Tyvärr har jag 1 kurs och 1 möte inbokade den här veckan...jobbrelaterade....typiskt när jag jobbar som mest  Och självklart på mina enda ledig dagar den här veckan  Längtar just nu tills nästa vecka när jag går på långledighet!! Är bara 6 dagar kvar nu....går av på söndagmorgon  

Har inte sovit så där jättebra idag men till slut kom kroppen till ro och det blev några timmars sammanhängande sömn  Just nu känns det helt ok  

När jag vaknade under em regnade det....packade bilen och åkte ner till stallet för att fixa med T.

Blev regntäcke på "Herr´n" idag och då jag inte vet hur länge regnet håller i sig. Fyllde på hö, gav kraftfoder och mockade. Sedan åkte jag hem igen.

Ikväll blir det att rensa och ta hand om "svamp-leveransen" som kom i fredags. Väntar en till laddning med svamp senare under veckan så det är dags att sätta igång med den här innan svampen blir dålig!! Den här svampen ska torkas så det blir lite mindre jobb med den  

Nu väntar middag och sedan rensning av svamp tills det blir dags att åka till jobbet igen!!
Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 17 september 2012 16:35

L-O var jättesnäll och satt extra sömmar på framskorna igår em  Ena skon glappade lite och OM det blir regn...som det blev idag är risken stor att han tappar den skon  Nu sitter de förhoppningsvis bra tills nästa vecka när "riktiga" Hovis kommer  T stog snällt stilla tills husse var klar med sömmarna  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards