anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 22 september 2012

Av anaby - 22 september 2012 19:22

Håll tummarna att jag får tag på halm nu under hösten!! Förra året var ju VÄLDIGT dåligt halmår och då behövde min "halm-bonde" all halm själv till grisarna   Skulle vara guld att få tag på halm som räcker till vindskyddet under vintern!!

Hoppas, hoppas!!!

Nästa lördag åker vi för att hämta 2 höbalar till istället för förra årets som var dåliga...som vi fick slänga. Vi ska ända och hämta älgköttet så det innebär att vi måste åka 16 mil och då passar det bra att hämta hö i samma veva  

Det gäller att förena nytta med nöje    
Mvh anaby  

Av anaby - 22 september 2012 16:55

Natten på jobbet var bra. Ringde och väckte upp L-O vid 04.10-tiden En av fördelarna med att jobba natt....det går bra att folk ringer till en nattetid och det går bra att ringa och väcka upp folk vilken tid som helst  

När jag drog upp persiennerna på fönstren på jobbet och tittade på termometern...visade den 1 + grad....har nog varit kallare då rutorna på bilen var full i frost  



Som tur var....endast ett tunnt islager som här håller på att tina bort när jag startade bilen. Slapp faktiskt skrapa rutorna idag!!! Får se hur det blir imorgon  Blir att installera motor och kupévärmare i bilen under veckan för nu närmar sig senhöst och vinter snart= Kallt ut på mornarna!!!



   


Utetemp när jag satte mig i bilen  


 


På väg hem i tunneln!!!


 


Sista hundra metrarna hem!!!!!


 


Landat hemma  Halllleellllluullljaaaa att få lägga sig i sin säng och sova  

Har sovit skapligt och längtar nu tills imorgon natt när jag får sova i min egen säng nattetid igen  

Endast 1 natt kvar att jobba!!!

T stog uppe vid huset när jag vaknade på em så han fick sin mat på en gång  Benen såg bra ut och skorna sitter fortfarande kvar  

Sedan har jag tagit det lugnt och sett på TV. Väntar nu på att middagen ska bli klar och sedan blir det att titta på TV tills det blir dags att åka till jobbet igen. Känns helt ok och ska bli skönt att jobba sista natten  

Ha en fortsatt jättebra helg!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards